Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Opel cih 4cyl 3,0?? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3257 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Lasse Kristensen [ 01 sep 2002, 15:04 ] |
Titel: | Opel cih 4cyl 3,0?? |
Hej. Jeg ville lige høre om nogen ved hvor meget Opel's 4cyl. cih egentlig er blevet boret op gennem tiden? Jeg ved Irscher har lavet en 2,7 liter, jeg mener det var Mantzel der lavede en 2,8 liter, som Vestspeed iøvrigt også er ved, og jeg har et sted hørt at et tysk firma lavede en 3,0 version!! Er der noget hold i dette, og hvis der er kan delene stadig skaffes? M.v.H. Lasse Kristensen |
Forfatter: | jens [ 01 sep 2002, 17:24 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
Glem det det kan ikke holde da du skal svejse nye foringer i blokken for at få plads til større stempler desuden skal blokken udfræses og have olie kanalen uden på blokken og forholdet mellem slaglængde og længden på plejestængerne vil give en motor med enorme viberationer og koniske cylindre da stemplerne vælter. Der er lavet en 280 hk 4 liters 6 cylindret men den er bygget på en kraftigere irmcher blok. Den bedste 4 cylindrede blok er en diesel da den er meget højere men det kræver at man svejser 2 benzin motors forkammer dæksler sammen for at passe sammen med et benzin topstykke. Desuden skal der fremstilles en speciel krumtap med ca 98 mm slag istedet for 85 mm med mindre man kan ligge på original krumtappen. Det vil sikkert koste 20000 + 10000 for nye plejestænger med mindre chevy dele kan tilpasses. En 3 liters volvo b23 med b25 marine krumtap slebet til b230 plejetænger og 97 mm venolia stempler vil være meget billigere at bygge. Desuden kan en volvo 531 turbo top portes meget mere end en opel 2.2. |
Forfatter: | Lasse Kristensen [ 02 sep 2002, 19:05 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
Hej Jens. Det skulle efter sigende være Steinmetz der lavede den engang, på samme tid som man iøvrigt lavede 2,4l motorer ud af opborede 2,3 diesel motorer fra Rekord D. Ved du iøvrigt om der er nogen forskel på den 2,4i der ligger i en Frontera og den der ligger i en Omega A? Jeg har læst om en tysker der hævder at have hentet 156 HK ed blot at have monteret 45mm webere og et 2,2 svinghjul. Jeg skal selv til at ligge en 2,4 fra en Omea i min Manta A, og håber på omkring 140 HK uden kat, 2" og med 45mm webere. M.v.H. Lasse Kristensen |
Forfatter: | Lars Rasmussen [ 03 sep 2002, 13:55 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
Der laves 3,0L CIH/4 kik på denne side: imotecgmbh.de. Spændende motore, men de er dyre. MVH. Lars. |
Forfatter: | dical [ 04 sep 2002, 11:09 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
mit bedste råd til din opel er at du sætter dig ind i den og kører den i havnen. sådan en opel er ikk værd at skrue i.!! |
Forfatter: | Simon [ 04 sep 2002, 14:17 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
årrrhhhhh hvad mand! Jens du ka' sku nogle tricks! :-O Hvilken bil har du?? :-O |
Forfatter: | jens [ 05 sep 2002, 10:45 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
http://www.brems.subnet.dk/MANTA.jpg |
Forfatter: | Lasse Kristensen [ 06 sep 2002, 13:24 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
Mmmm.. den er lidt dyr men den ser dejlig ud, sådan en Imotec 3,0. De skriver godt nok også at man skal have en Grupppe A udstødning med mindst muligt modtryk, så det kan da godt være at holdbarheden er så som så.. Men kombineret med en Risse Motorsport 16v opkortet top fra et 24v kunne det blive sjovt.. de lavede en 2,4 liter motor med sådan en top, den havde over 300 HK og trak mere end 10000 omdr./min!! ![]() |
Forfatter: | JH [ 10 sep 2002, 19:19 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
Hej... Den laver de stadigvæk, der står at den har ca.320 hk...... Det er nu et dejligt katalog, sådan et Risse-katalog.. Mvh. Drømmeren (JH). |
Forfatter: | jens [ 10 sep 2002, 19:36 ] |
Titel: | Re: Opel cih 4cyl 3,0?? |
Opel til salg med ordentlig motor der virker i stedet for alt det småskravl http://personal.inet.fi/private/tapi/ ![]() ![]() ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |