Powerforum
http://powerforum.dk/

Slaglængde
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3212
Side 1 af 1

Forfatter:  Jan [ 20 aug 2002, 07:01 ]
Titel:  Slaglængde

Hvor meget kan en slaglængde forøges før motoren ændrer karakter, en omdrejningsvillig motor, vil vel blive mindre omdrejningsvillig med en stor slaglængde??

Forfatter:  Bay [ 20 aug 2002, 18:37 ]
Titel:  Re: Slaglængde

Korrekt!
En lille slaglængde giver : mindre slid på motor, højere omdrejninger, dårligere moment.
En stor slaglængde giver : større slid på motor, lavere omdrejninger, bedre moment

Mvh. Bay

Forfatter:  Jan [ 20 aug 2002, 19:12 ]
Titel:  Re: Slaglængde

og jeg ska bruge det der er lige midt imellem.
Det er en 4cyl motor på 2,3L boring 93,4/slag84, ved at den også er lavet i en 2,5l boring 95/slag87
Men jeg ku godt tænke mig at lave den endnu større, 2,6-3,0l. Men da blokken max. kan broes 1mm, så er det på slaglægden at jeg ska hente det sidste. Så er spørgsmålet bare hvor langt slag kan jeg lave uden at motoren skifter alt for meget karakter.

Forfatter:  Brian B [ 20 aug 2002, 19:56 ]
Titel:  Re: Slaglængde

Hvis du laver din motor kvadratisk vil du opleve en næsten vibrationsfri motor...
Dvs boring/slaglængde er ens....

Forfatter:  karl peter [ 20 aug 2002, 20:05 ]
Titel:  Re: Slaglængde

hvordan vil ens motor være hvis man øger slaglængeden med 5 mm. mere end boringen ? hvordan vil man kunne få omd. på igen ? eller er det umuligt ???

Forfatter:  Jan [ 20 aug 2002, 21:17 ]
Titel:  Re: Slaglængde

Men blir slaglængden ik så stor at den ik vil være omdrejningsvillig mere??
Jeg har i planerne at alt skal afvejes/afbalanceres og så er målet at den skal gå til 8500-9000omdr.

Forfatter:  jens [ 21 aug 2002, 13:58 ]
Titel:  Re: Slaglængde

Er det en M3 motor du kan ikke øge slaglængden (offsetslibe)ret meget uden at skulle have lavet en hel ny krumtap da sølerne bliver for tynde = kaboom. Det er helt sikkert dyrt at få lavet en billet krumtap desuden vil plejestængerne sikkert ramme blokken. Volvo b23 og 91- b230 kan øges til ca 3 liter med svejset b25 penta krumtap og speciallavede chevrolet eller b230 plejestænger.

Forfatter:  Jan [ 21 aug 2002, 19:37 ]
Titel:  Re: Slaglængde

Ja det er en M3 motor. Det er en speciel krumtap der skal laves og andre plejlstænger

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/