Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 okt 2024, 20:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jun 2002, 08:35 
Jeg har nogle problemer med min vento vr6 turbo fra 92.

Den fourener for meget.

Jeg fået skiftet lambasonde,luftmængdemåler og tændkabler. og vw har
kontrolleret computeren og den står som den skal siger de.

symptomerne er:
den "skydder" bagud. dvs der kommer benzin med i udstødningen når jeg
skifter gear.
holder jeg den ved feks. 2000 omdr i tomgang står den og falder og stiger +/-
ca 200 omdr..

Kan det evt have noget at gøre med benzintrygsregulatoren(den der dims der sidder på skinnen mellem indsugning og blokken) (hvis ja hvordan får man den af?!?!)

Jeg mangler jeg virkelig noget prof hjælp så jeg kan få den synet.

Så kom med nogle gode ideer eller foreslag folkens.
Er der evt nogen der kender en vr6 "guro" i midtjylland??

/vr6`eren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 jun 2002, 17:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Lyde som om den får nok benzin, nok endda for meget.

Det kunne være utæt dyse... kan den starte uden problemer?

Hvordan ser alle 6 tændrør ud, er de ens sorte :-D

Det kunne være en utæt/brændt udstødningsventil da motoren så vil forbrænde i udstødningen, men det for den jo ikke for meget benzin af :-|

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2002, 22:35 
jeg ville oxo gætte på en utæt injector....


Top
  
 
Indlæg: 06 jun 2002, 07:23 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 6
Ja den har problemer når den har stået natten over. så når jeg starter den om morgen feks. så hoster den og går somregel i stå igen. så skal jeg starte den igen og så starter den fint.
Jeg kan dog rede den 1. gang ved at gi den lidt gas..

Siger det noget?


Jeg har ikke lige set tændrørene, kan prøve at kontorllere dem..
Hvad er sådan en udstødningsventil? jeg har lige fået skiftet parplyer også..

Sådan en injector er det en ventil?? eller hvad?

/vr6`eren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2002, 20:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Det lyder meget som en af dyserne, prøv og check dine tændrør og prøv også at lugte til olien eller ned i ventildækslet den stikker sikkert af benzinen der løber ind i cylinderen.

Benzindysen sidder i indsugningsrøret lige før topstykket eller lige i starten af topstykket. Du kan se et billede på "Produktsiden" under dyser.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2002, 00:55 
jeg fixede en citron zx, der var det en dysse der var utæt. sluk motoren og find ud af om den kan holde trykket på fuelrailen...


Top
  
 
Indlæg: 07 jun 2002, 08:59 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 6
Hvordan ser jeg om den kan holde tryk på den fuelrail??

/Tommy-vr6`eren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 16:49 
Med et manometer. Der findes Data for hvad "holdetrykket" skal være. Det vil være nemmest at køre til en mekaniker for at få det chekket. Du nævnte at du bor i midtjylland... Prøv at snakke med Ole der har Autoteknikken i Viborg, han plejer at være rimelig snu på de punkter...

86601904

autoteknik@viborgautoteknik.dk

www.viborgautoteknik.dk


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team