Powerforum
http://powerforum.dk/

4 agze
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=3001
Side 1 af 2

Forfatter:  HenrikGM [ 23 maj 2002, 14:24 ]
Titel:  4 agze

hej
jeg skal til at bygge min corolla coupe op, jeg har i øjebliket en 4 agze motor i, med turbo i stedet for kompressor min plan er at den skal over 300hk.:-D dette er hvad jeg har tænkt mig at gøre indtil vidre: gems em15 motor styring, trd 2,4mm. topparkning, 3" udstødning med simons genemstrømnings potte,hks 264g knast med 8,15 løft ind. og 8,10 udst.,hks blov off. jeg har en temlig seriøs intercooler på og en t 25 lader, ukent trim. er der nogen der har affaring med disse motor om det kan lade sig gøre og evt. forslag til mere efekt? jeg har tænkt mig at køre med trd fjeder og dæmper, samt bøsninger :-)) :-))
Hilsen Henrik

Forfatter:  HenrikGM [ 23 maj 2002, 14:35 ]
Titel:  Re: 4 agze

hov kom lige i tanke om at jeg også har hks evc styring på den nu.

Forfatter:  jan f [ 23 maj 2002, 22:51 ]
Titel:  Re: 4 agze

hej henrik jeg har selv samme motor og 300 hk er ogse mit mål men jeg vill ikke af med kompresseren for @!#$ hvor den bare virker helt nede fra bunden jeg er ved at få lavet et stører remhjul til min som er 180mm og vil give ca 1,2 bar lade tryk og så lige vandsprøjt på ov vuss so har vi ca 1,6 bar ladetryk så skulle de små 300 hk værer der vil jeg tro jeg har ogse en dta box i og lige nu har jeg ca 210hk med sænket komp med en 2mmtoppakning fra trd så det ser godt ud ind til nu ik og så har jeg nos på så 400hk til sidst er målet :-D
ps håber du kan bruge det til noget ellers mo vi slå hovederne sammen:-)) :-))

Forfatter:  LasseW [ 24 maj 2002, 04:35 ]
Titel:  Re: 4 agze

Det lyder meget fornuftigt, du kan dog ikke bruge turboen da den ikke kan leverer mere end max. 225-250HK i sit største trim. Det er en 1600 ik? så en stor T3 ville passe motoren, prøv og tal med f.eks. TurboDk om at få ombyttet din til en større.
Hvordan er knasterne i forhold til standard, højere løft?

Med den motorstyring kommer du til at trække fra Jan :D motorstyringen er en god styring med mange muligheder.

mvh Lasse

Forfatter:  HenrikGM [ 24 maj 2002, 08:29 ]
Titel:  Re: 4 agze til jan.

hej jan
det er dig der har en celica ikke???
jeg har overvejet at få kompressor på den og beholde turboén men jeg snakkede med lars fra k-power han han mente at kompressor ville æde for meget efekt. hvad har du ellers gjort ved din motor da jeg synes det er meget godt at hive 210hk ud af en kompressor kværn:-D og fungere dta styringen godt og hvordan man kan justere den da jeg helst vil køre den ind og til sist hvad koster den.
Hilsen Henrik.

p.s. til lasse jeg ved ikke lige hvad den har af løft og jo det er en 1,6.

Forfatter:  LasseW [ 24 maj 2002, 20:13 ]
Titel:  Re: 4 agze

Hvis du skal køre med trykladning så er DTA ikke den rigtige styring og bruge. Tag en MiniZeta, den er billigere og bedre til trykmotorer, men har dog ikke helt de samme funktioner. Det er vigtigt at motorstyringen kan kører efter manifoldstrykket når det er en trykladet motor.

mvh Lasse

Forfatter:  jan f [ 24 maj 2002, 22:39 ]
Titel:  Re: 4 agze

ja det er mig med celicaenB-] jeg vil give lasse ret i af dta ikke er den bedste til tryk motor men min er nu ved at virke ok og der er flerer der har fået et godt resultat ud af den du kan se på min ik
jeg har kun bygget dta boksen på nu sænket kompen,så det er nok boxen der giver det sidste det er en 170 hk motor jeg har og det er med kat og min er væk så det giver jo nok ca 10 hk så ca 25hk har boxen givet jeg :-))

Forfatter:  Jon Pedersen [ 31 maj 2002, 18:54 ]
Titel:  Re: 4 agze

davs jeg har en bil magen til din og jeg har haft en 4agze i med turbo men den brændte desvære af på grund af for lidt benzin:´-(
min gearkasse kunne heller ikke holde til de 185 HK så den begyndte at hyle i lejerne.
så var det lige at jeg ville spørge dig hvad du har gjort for at få din gearkasse til at holde og hvad med dit bagtøj, så vidt jeg ved har coupè en svaghed i bagtøjet.
Turbo Jon:-D

Forfatter:  HenrikGM [ 02 jun 2002, 18:14 ]
Titel:  Re: 4 agze

hej
jeg har hørt fra mange at de brænder bagtøjet af, men har ikke selv prøvet det, men dem jeg har hørt det fra køre manøve prøver med bilen og det er noget med at kaste den ned i 1. gear rundt om en kegle og det skulle tag hådt på den, ellers tror jeg det for det meste er slid i bagtøjet de fleste har jo kørt 2-300000km.
gearkassen vil jeg renovere og se om det holder fordi jeg vil helst beholde ´den lave gearing :-D :-D men man kan tag gearkassen fra en 2,8 supra som burde holde:-P ellers har h-s trading et koblings hus så man kan få ford coswort gearkasse på og evt. sekventielB-]

Forfatter:  jon pedersen [ 02 jun 2002, 22:51 ]
Titel:  Re: 4 agze

hej igen
du skriver at gearkassen fra en 2,8 supra passer i, er du nu også helt sikker på det ???
skal der ikke laves noget om ved kardan akselt eller koblingshuset får at få det til at kører??
Turbo Jon:-D :-D :-D

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/