Powerforum
http://powerforum.dk/

en del spørgsmål ang. XR3i
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=2978
Side 1 af 2

Forfatter:  nick rasmussen [ 16 maj 2002, 07:45 ]
Titel:  en del spørgsmål ang. XR3i

hejsa jeg har lige et par spørgsmål!!!!
hva gør man hvis stel-nummeret på en bil er ved at være gennem-tæret???

og hvor stor er en bøde hvis man bytter en bils motor ud lad os sige en 1.3 cl med en xr3i motor???

jeg har en xr3i og vil meget gerne have den til at yde det vilde den har lige nu 136 hk og jeg har undersøgt det air-sæt der hedder TWISTER og vil egentlig gerne høre nogle råd om det kan lade sig gøre om det passer til og hva mere jeg kan gøre for det vilde power til den lige nu er der K&N kit på.... med venlig hilsen nick og "nulle"

Forfatter:  Jan [ 16 maj 2002, 09:25 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Du kan få hugget nyt stelnummer i, mener man skal søge hos told og skat om det...
Skift til en RS tubo motor, det vil nok være det billigste i længden...

Forfatter:  MadBart [ 16 maj 2002, 10:30 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Nej nej . ikke en rs turbo maskine , så skal der kroner på bordet til told og skat..

Tag turbo, manifold, udstødning, motorstyring mm. og lav så dit eget spjældhus system . Så er det teknisk set ikke en rs turbo maskine , og derfor skal du ikke betale afgift .

Og da resten af bilens teknik er det samme som Turboens , er der heller ingen problemer med syn ..

Forfatter:  Jan [ 16 maj 2002, 13:26 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Er det også selv om den holder sig inde for 20% reglen???

Forfatter:  Allan.H. [ 16 maj 2002, 13:45 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Att: Jan

Ved at lægge turbomotoren i har du mistet identiteten på motoren og så må du ikke lege med den senere men hvis man gør som madbart siger må man blive ved med at tune på den uden at told og skat har noget at sige.

Mvh Allan.H.

Forfatter:  Jan [ 16 maj 2002, 14:55 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

oki, jeg har også tænkt mig at tune på original motoren, men er der ik noget med at den så ikke må forurene mere???

Forfatter:  Carsten Paulsen [ 16 maj 2002, 17:09 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Hej

Det gælder hvis bilen er fra efter 11 måned 84

Mvh Carsten

Forfatter:  nick rasmussen [ 17 maj 2002, 07:26 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

hvor stor en ydelse kan man presse ud af en XR3i motor uden den begynder at blive dårligre og en turbo hvor mange hk kan jeg få ud af det og kan evt. udvide turboen med en intercooler?????

Forfatter:  MadBart [ 17 maj 2002, 07:35 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Kvaliteten af en tuning afhænger næsten 100% af prisen , så det er kun et spørgsmål om kroner .

Det billigste pr hk er stadig den der turbo, som selvfølgelig SKAL have en intercooler på .. Man kan da let få 160-170 hk ud af den , men også meget mere hvis man ofrer lidt ekstra tid og penge på det ..

Jeg ved ikke lige om stemplerne fra Turboen passer over i xr3´en , men jeg er lige ved at tro at blokken fra de to biler er ens. Ret mig hvis jeg tager fejl .. Og så er det bare over med hele maskinen .. Men husk lige , IKKE samme spjældhus osv ..

Forfatter:  jens [ 17 maj 2002, 10:13 ]
Titel:  Re: en del spørgsmål ang. XR3i

Se denne 2 liters zvh bygget med zetec blok
http://www.jimhearne.co.uk/zvh.htm

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/