Powerforum
http://powerforum.dk/

Ford Escort 1.8 motorer
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=2972
Side 1 af 1

Forfatter:  -Buggi- [ 14 maj 2002, 15:45 ]
Titel:  Ford Escort 1.8 motorer

Hejsa.

Jeg kom til at tænke på, hvad er forskellen på Fords 1.8 (DOHC) 105, 115 og 130 hk motorer?
Kan man lave en 105 hk om til en 130, og er det super dyrt? 130'eren har vist lidt hidsigere knaser, ik'?

Bare lige et par tanker. (Jeg er ejer af en Escort 1.8 105hk fra '94/95)

Forresten, hvis man har fået smadret sit styretøj lidt, så rattet skal pege lidt til venstre for at køre ligeud, efter at den er blevet sporet, er det så skidt? :) .. HEH

/Peter

Forfatter:  jens [ 14 maj 2002, 15:49 ]
Titel:  Re: Ford Escort 1.8 motorer

De har sikkert kun justeret i den ene side da den er blevet sporet. Så skal rattet flyttes en stråle hvis det er en ratstamme med stråler

Forfatter:  Carsten Paulsen [ 15 maj 2002, 17:09 ]
Titel:  Re: Ford Escort 1.8 motorer

Hejsa

Det er "nemt" du skal bruge ECU'en (styreboksen) knaster og spjældhuset fra en 130Hk version og det anbefales at montere en power boost valve.
Dette er hvad der står i Burton Power's katelog fra 2002.

Mvh
Carsten

Forfatter:  -Buggi- [ 19 jun 2002, 13:43 ]
Titel:  Re: Ford Escort 1.8 motorer

Hejsa igen.

Hvis jeg vil have konverteret min 105 hk til 130, (nye knaster, ECU + spjældhus + evt. andet?), kan i så anbefale et sted hvor de kan lave det ordentligt og til en furnuftig penge?

Er det evt. nødvendigt at få gået motoren igennem for skavanker? (den bruger en lille smule olie, ca en liter pr. 5000-8000 km, er fra '95 og har kørt 110.000 km med fuld pedal, hehe)

Nogen idé om hvad projektet vil komme til at koste hos en mekker? 5kkr+/10kkr+/15k+? (vil helst ikke ofre over 10.000 kr.)
Hvad kan stumperne findes for, hvis jeg kan lokke en bilgal kammerat til at udføre arbejdet for mig?

MVH
Peter

Ps. Hvad er en "power boost valve" :)

Forfatter:  jesper dalsgaard [ 26 jun 2002, 12:33 ]
Titel:  Re: Ford Escort 1.8 motorer

hej carsten!
har lige et spørgsmål, hvad er en "power boost valve" spørger måske dumt..?? jeg har en 105 zetec, har lige indkøbt en xr3i (130hk) med kvæstet top pakning.. og jeg har også fået at vide at forskellen kun skulle ligge i knaster; spjældhus, styrboks. .kan ikke finde ud af om jeg skal rykke hele toppen over eller jeg skal tage knaster, og spjældhus og styre boks og prop i min egen, da min motor er perfekt ( 91.000 km).. har du ellers nogen gode "triks" har også indkøbt en banan manifold fra RS2000 og har tænkt på at skære katten op og flå indmaden ud..
Har forhørt mig lidt om chip tuning, men kan ikke blive klog på de forskellige..

jeg vil blive glad for at høre fra dig.

hilsen jesper

jesperdalsgaard@hotmail.com

til peter!

Jeg har købt motoren(alt incl. dvs. styreboks) hos Mørke auto genbrug i jylland, sammen med banan manifolden(brugt).. jeg kan kun sige at han har nogle seje(fornuftige priser). .. og at han har alt.. men jeg tror at jeg har købt den sidste xr3i motor han havde stående.. Sorry.. men havde det samme ønske som dig. nummeret til mørke er 86376002

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/