Powerforum
http://powerforum.dk/

dyser lav ohm / høj ohm
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26974
Side 1 af 2

Forfatter:  Fluen [ 12 dec 2016, 21:28 ]
Titel:  dyser lav ohm / høj ohm

er ved at lade efter velegnet dyser og vil høre om jeg skal tage hensyn til ohm tallet.
køre med programmerbar styre boks og tænker om det blot er den som skal indstilles til dyserne.

et side spørgsmål. valg af tændrør har vel ikke noget med styre boksen at gøre. fik afvide jeg skulle vente med at købe dem til dem til motoren skulle køres ind og havet fået snakket med gutten som stå for den del af arbejdet.

Forfatter:  Runesm [ 13 dec 2016, 17:37 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

Det kommer an på, nogle bokse kan godt tage lav ohms. Men alle bokse kan tage høj ohms.
Hvilken styring er det?

Forfatter:  K-FINN [ 13 dec 2016, 18:47 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

Tændrør skal du holde dig til de orginale, man kan køre med 1 grad koldere.

Forfatter:  Fluen [ 16 dec 2016, 08:43 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

det er EMU styrreboks
havet tænkt mig at finde nogle honda dyser men efterfølgende fået afvide at det vil være best med injector dynamics.

af tændrør er min tanke at køre med. prøve at se hvilken af dem som virker bedst
NGK BCPR5EY-11 - mene at denne er standart
NGK BCPR6EY-11 - denne er 1 grad koldere

motoren er i øvrigt 4age na som er bygget godt om

Forfatter:  m power [ 16 dec 2016, 13:09 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

NGK (3330) Bcpr7es kører godt på den motor og er billig i indkøb

Forfatter:  K-FINN [ 16 dec 2016, 20:59 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

Hvorfor ikke bare nogle orginale toyota dyser, de svigter aldrig.

Forfatter:  Fluen [ 19 dec 2016, 11:10 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

grunden til udskiftning af dyserne er for et få en bedre forstøvning.

i den periode hvor jeg kørte med 4agte og 4agze brugte jeg originale toyota dyser som fungeret udmærket.
tror jeg kan få en smule mere ud af at skifte til dyser med bedre forstøvning. både på yde evnen og en bedre fordeling af forbrandingen i kamrene for ikke at få for store varme kilde centreret på 1 steder

Forfatter:  Fluen [ 19 dec 2016, 11:53 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

er da en grund til at du anbefaler ES frem for EY.

Forfatter:  m power [ 19 dec 2016, 15:25 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

Fluen skrev:
er da en grund til at du anbefaler ES frem for EY.


Nej det er der ikke, vi er nogle stykker der kører på de rør og er godt tilfreds med dem.
jeg havde dog i tankerne at du bygger tryk på, men jeg fornemmer at det ikke er tilfældet :wink:

Vedhæftede filer:
NGK Tændrør guide.gif
NGK Tændrør guide.gif [ 43.13 KiB | Vist 28581 gange ]

Forfatter:  Runesm [ 19 dec 2016, 16:54 ]
Titel:  Re: dyser lav ohm / høj ohm

Fluen skrev:
grunden til udskiftning af dyserne er for et få en bedre forstøvning.

i den periode hvor jeg kørte med 4agte og 4agze brugte jeg originale toyota dyser som fungeret udmærket.
tror jeg kan få en smule mere ud af at skifte til dyser med bedre forstøvning. både på yde evnen og en bedre fordeling af forbrandingen i kamrene for ikke at få for store varme kilde centreret på 1 steder



Tror jeg overhovedet ikke du skal være bange for, sålænge dyserne passer nogenlunde til motoren. Det her er måske et problem hvis dyserne er meget for store, og så vil det kun vise sig på lav/middel last. Hvis du har dyser der ligger fornuftigt i størrelsen, så skal lufthastigheden i indsuget nok få forstøvet det rigeligt.

Hvis du skal lege med indsprøjtningen, så er det fuld sekventiel du skal køre, og så skal du lege med timingen af indsprøjtningen, så dysen fortrinsvis kun sprøjter når ventilen står åbnet. Her vil det så måske være en fordel at få en lidt større dyse, så du kan nå at få hele indsprøjtningen med, på åben ventil.

Men, jeg tror IKKE det giver 1hk forskel på fuld last.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/