Fluen skrev:
grunden til udskiftning af dyserne er for et få en bedre forstøvning.
i den periode hvor jeg kørte med 4agte og 4agze brugte jeg originale toyota dyser som fungeret udmærket.
tror jeg kan få en smule mere ud af at skifte til dyser med bedre forstøvning. både på yde evnen og en bedre fordeling af forbrandingen i kamrene for ikke at få for store varme kilde centreret på 1 steder
Tror jeg overhovedet ikke du skal være bange for, sålænge dyserne passer nogenlunde til motoren. Det her er måske et problem hvis dyserne er meget for store, og så vil det kun vise sig på lav/middel last. Hvis du har dyser der ligger fornuftigt i størrelsen, så skal lufthastigheden i indsuget nok få forstøvet det rigeligt.
Hvis du skal lege med indsprøjtningen, så er det fuld sekventiel du skal køre, og så skal du lege med timingen af indsprøjtningen, så dysen fortrinsvis kun sprøjter når ventilen står åbnet. Her vil det så måske være en fordel at få en lidt større dyse, så du kan nå at få hele indsprøjtningen med, på åben ventil.
Men, jeg tror IKKE det giver 1hk forskel på fuld last.