Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbo vakuum styring? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26952 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Kurt45 [ 14 aug 2016, 23:33 ] |
Titel: | Turbo vakuum styring? |
Hej Powerforum Jeg er ny her. Jeg har en ældre Mercedes GD med 2,9 liters dieselmotor (602.942). Jeg har købt en nyere motor fra en Sprinter (602.982) med turbo. Den elektroniske dieselpumpe er blevet udskiftet med en mekanisk rækkepumpe i stedet. Motoren starter og kører umiddelbart (den er endnu ikke lagt i bilen). Jeg har ingen former for styring til motoren, og ønsker heller ikke rigtig noget elektronik. Problemet er, at turboen skal have vakuum for at lukke den interne wastegate, jeg have forventet at det var modsat. Hvordan styrer jeg turboen, når jeg ikke bare umiddelbart kan styre turboen direkte med turbotrykket? Hvilket ladetryk vil I anbefale? VH Henrik Dam Jeg er udødelig - Indtil videre |
Forfatter: | Nick J (Turbo smeden) [ 15 aug 2016, 06:55 ] |
Titel: | Re: Turbo vakuum styring? |
Min bedste ide ville være at finde en anden aktuator der er NC, og sikre dig den åbner ved det tryk motoren er tiltænkt at køre med, så kan du jo altid bleede den lidt til den passer med pumpens nuværende blanding, så hvis du ikke finder en aktuator det passer helt, må den hellere have for tidelig åbning. For man kan sige, dette er den eneste måde du kan helt ungå elektronik, og du har så os mulighed for lidt ekstra effekt oven i hatten, hvis ønskes ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |