Powerforum
http://powerforum.dk/

Aflæsning af moment kurve
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26863
Side 1 af 2

Forfatter:  Lars PH [ 29 jan 2016, 11:26 ]
Titel:  Aflæsning af moment kurve

Vedhæftet fil:
5414_VanguardHS_27HP.jpg
5414_VanguardHS_27HP.jpg [ 44.93 KiB | Vist 27090 gange ]

Har sådan en original moment kurve fra min motor som man kan se styrt dykker den jo ved ikke ret mange omdrejninger. Hva skal jeg kikke efter for at flytte den fx 2000 omdr op. Vis man fx tager samme motor med bare 35 hk er moment kurven magen til

Forfatter:  Nick J (Turbo smeden) [ 29 jan 2016, 11:45 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Ved ikke lige hvad motor der er tale om, men ville mene at knasten har meget at sige i det tilfælde, ellers ville indsugning samt udstødnings opbygning os spille en rolle.

Forfatter:  Lars PH [ 29 jan 2016, 11:56 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Det er en 2 cyl 27 hk 890 ccm plæneklipper motor

Forfatter:  Nick J (Turbo smeden) [ 29 jan 2016, 12:12 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Har sådan en satan ikke en slags omd. brgrænser styrede af krumtappen, som så skære alt momentet af det er ihvertfald sådan det virker på brigg and stratton motorende.

Forfatter:  Lars PH [ 29 jan 2016, 12:47 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Ja den justere gasspjædet ned men når hk stiger og moment falder så er det vel ikke det der gør det

Forfatter:  Lars PH [ 29 jan 2016, 12:53 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Ja den justere gasspjædet ned men når hk stiger og moment falder så er det vel ikke det der gør det

Forfatter:  Nick J (Turbo smeden) [ 29 jan 2016, 13:03 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Hmm nej teoretisk tænker jeg os det må være knasten/topstykket udstødnings flowet der til sammen er opbyggede så det yder ved de lave omd. man normalvis køre med ved arbejde. :?

Men igen har en brigg and stratton hvor jeg pillede den funktion fra det begrænser omd, hvilket meget hurtigt viser sig ikke at give nogen glæde med std. kaputratoren, den skramler heltvildt i motoren ved højre omd, men giver nogle flotte knald :rock:

Men faktum er at den fortsætter med at stige i omd, men man kan høre motoren bare spooler sig selv op uden at kunne flowe en højere effekt, og derfor falder momentet og grundet måden hestekrafter udregnes på stiger den vidre da omd forsat stiger? ikke du skal tage det som et svar skyder bare nogle teorier ud :D

Forfatter:  Kuno [ 29 jan 2016, 13:41 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Nu ser det også lidt voldsom ud, men den falder kun fra 55 til 47Nm 17% det er da ikke så ringe for sådan en motor.

Forfatter:  Lars PH [ 29 jan 2016, 14:17 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Kuno det har du så ret i det ser måske mere voldsomt ud som det er. Kurverene er også ens om man tager 25 eller 35 hk det skulle også være samme topstykker på de motor. Kan være jeg skulle prøve at udlæse knasten grad antal. Nogen der har et link der forklare hvordan man gør

Forfatter:  HenrikGM [ 29 jan 2016, 19:05 ]
Titel:  Re: Aflæsning af moment kurve

Lav topstykkerne. De flower af helvede til ved lave løft, og max gennemsnitligt ved fuldt løft. Har engang løftet en gx160 top til 76cfm uden at forøge portens areal. Det er flow nok til 15hk på en 6hk motor. start med top. Derefter tændning og regulator. Så kan du se på udstødning. Når du er der bliver knasten interessant. Hvor mange hk skal du have?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/