Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 aug 2018, 13:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2016, 11:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Vedhæftet fil:
5414_VanguardHS_27HP.jpg
5414_VanguardHS_27HP.jpg [ 44.93 KiB | Vist 7885 gange ]

Har sådan en original moment kurve fra min motor som man kan se styrt dykker den jo ved ikke ret mange omdrejninger. Hva skal jeg kikke efter for at flytte den fx 2000 omdr op. Vis man fx tager samme motor med bare 35 hk er moment kurven magen til


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 11:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Ved ikke lige hvad motor der er tale om, men ville mene at knasten har meget at sige i det tilfælde, ellers ville indsugning samt udstødnings opbygning os spille en rolle.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 11:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Det er en 2 cyl 27 hk 890 ccm plæneklipper motor


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 12:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Har sådan en satan ikke en slags omd. brgrænser styrede af krumtappen, som så skære alt momentet af det er ihvertfald sådan det virker på brigg and stratton motorende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 12:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Ja den justere gasspjædet ned men når hk stiger og moment falder så er det vel ikke det der gør det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 12:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Ja den justere gasspjædet ned men når hk stiger og moment falder så er det vel ikke det der gør det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 13:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Hmm nej teoretisk tænker jeg os det må være knasten/topstykket udstødnings flowet der til sammen er opbyggede så det yder ved de lave omd. man normalvis køre med ved arbejde. :?

Men igen har en brigg and stratton hvor jeg pillede den funktion fra det begrænser omd, hvilket meget hurtigt viser sig ikke at give nogen glæde med std. kaputratoren, den skramler heltvildt i motoren ved højre omd, men giver nogle flotte knald :rock:

Men faktum er at den fortsætter med at stige i omd, men man kan høre motoren bare spooler sig selv op uden at kunne flowe en højere effekt, og derfor falder momentet og grundet måden hestekrafter udregnes på stiger den vidre da omd forsat stiger? ikke du skal tage det som et svar skyder bare nogle teorier ud :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 13:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Nu ser det også lidt voldsom ud, men den falder kun fra 55 til 47Nm 17% det er da ikke så ringe for sådan en motor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 14:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Kuno det har du så ret i det ser måske mere voldsomt ud som det er. Kurverene er også ens om man tager 25 eller 35 hk det skulle også være samme topstykker på de motor. Kan være jeg skulle prøve at udlæse knasten grad antal. Nogen der har et link der forklare hvordan man gør


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2016, 19:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Lav topstykkerne. De flower af helvede til ved lave løft, og max gennemsnitligt ved fuldt løft. Har engang løftet en gx160 top til 76cfm uden at forøge portens areal. Det er flow nok til 15hk på en 6hk motor. start med top. Derefter tændning og regulator. Så kan du se på udstødning. Når du er der bliver knasten interessant. Hvor mange hk skal du have?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team