Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Indsugning til vw type1 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26826 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 11 nov 2015, 14:29 ] |
Titel: | Indsugning til vw type1 |
Hvad siger til den her løsning? Jeg er lidt bekymret for om der vil samle sig vand i bunden når jeg køre med min vandindsprøjtning ![]() Samsung S5 |
Forfatter: | Thomas h p [ 11 nov 2015, 14:32 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
Den skal jo kun sprøjte når der er godt med knald på, og vis den forstøver fint, skal det nok forsvinde ned i motoren ![]() Sendt fra min D5803 med Tapatalk |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 11 nov 2015, 18:18 ] |
Titel: | Re: Sv: Indsugning til vw type1 |
Ja det burde den... jeg tror jeg laver en "bundprop" for en sikkerheds skyld Samsung S5 |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 11 nov 2015, 18:19 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
Ellers forslag til designet? Samsung S5 |
Forfatter: | HenrikGM [ 11 nov 2015, 18:32 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
Det der vandinsprøjtning. ....hvad er formålet med det? Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk |
Forfatter: | Thomas h p [ 11 nov 2015, 19:18 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
Altså nu snakker jeg kun om hvad jeg har set og hørt. Min makkers audi a4 quattro, med 550hk kørte med en lidt for lille intercooler, den sænkede indsugningenstempraturen 25grader, det vel enlig helt godt? De gamle grp.A volvoer kørte også race med det, gav vist 25hk læste jeg. De gamle Merlin motorer brugte det vist også på fly? Måske jeg har hørt forkert. Så der faktisk en ny bmw m bil, bygget til race, den køre faktisk også med det. Men alt i alt er det vel bare godt nok, vis man ikke har mulighed for og holde indsugningenstempraturen nede? ![]() Sendt fra min D5803 med Tapatalk |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 11 nov 2015, 19:23 ] |
Titel: | Re: Sv: Indsugning til vw type1 |
HenrikGM skrev: Det der vandinsprøjtning. ....hvad er formålet med det? Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk Jeg kører uden intercooler, da det er lidt bøvlet at få plads til på en beach buggy med motoren i bag..... det virker ret godt fjerner ca 30 grader i luften og min topstykke temperatur falder faktisk når det er i drift selvom om motoren er under fuld belastning Samsung S5 |
Forfatter: | HenrikGM [ 11 nov 2015, 20:17 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
man gør det jo for at dæmpe forbrændingen. vandet grovæder energi ud af motoren, og skaffer en langsommere forbrænding. der kan godt være meget gode resultater, men det er plaster på et andet problem. kompromissets kunst er ikke så nem. hvordan sprøjter du så vandet ind? merlinmotoren var lidt en anden sag. en gennemsnitlig havetraktor har et bedre forbrændingskammer. |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 11 nov 2015, 20:39 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
Det er her fra... men uden controller... pumpen bliver styret vems pwm http://www.aemelectronics.com/?q=produc ... ne-engines Samsung S5 |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 03 apr 2016, 07:39 ] |
Titel: | Re: Indsugning til vw type1 |
Vedhæftet fil: uploadfromtaptalk1459665583295.jpg [ 119.58 KiB | Vist 31439 gange ] Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |