Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 okt 2018, 01:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 okt 2015, 15:38 
Offline

Tilmeldt: 17 okt 2015, 17:10
Indlæg: 2
Halløj klogere-end-mig-hoveder herinde...

Jeg har købt en komatsu micrograver, som lige skal renoveres lidt, da den er i lidt dårlig stand og har stået længe...

Jeg har nu fået ny indsprøjtningsdyse, lavet højtrykspumpen, skiftet olie, skiftet filtre, skiftet gammel diesel ud, gennemgået ledningssnettet, skiftet batteriet, renoveret starten, skiftet starterrelæet osv...

Jeg er nu nået hertil;
Motoren kan nu starte med tændingsnøglen, men kun med dieselstart.
Jeg kan for det første ikke se at der på tændingsmodulet er nogen ledninger tilsluttet til den funktion som normalt er til forvarmen.
Der er heller ikke nogen ledninger til overs i ledningssnettet fra tændingen.
Jeg kan ikke finde hvor gløderøret skulle sidde.

Der går fire ledninger fra tændingen ned til et multistik ved motoren. Derfra går en ledning direkte til starterrelæet og de tre øvrige går ind i en dims (!) på motoren. Dimsen er en aluminiumklods som ikke kan skilles ad, med køleribber over det hele. Den er meget flad, bortset fra kølerillerne.
Fra den dims, går der to ledninger, med ens farvekoder ind i motoren. De går ind der hvor akslen fra starterrelæet går ind og sidder med drejekransen i motoren.

Når den er startet, står den bare og spinder som missekatten. Men den kan ikke slukkes igen, når nøglen drejes tilbage til off.
Den kan pt. Kun stoppes ved at dreje gasregulatoren så langt ned, så den ikke har forbindelse til den mekaniske brændstofregulator som er en del af højtrykspumpen....
Den mekaniske brændstofregulator har en fjeder siddende som skubbes tilbage når der ikke er pres på den og derved kan brændstofmængden reguleres.

Mine spørgsmål er:
Gløderør, hvor? Kan de sidde skjult og hvorfor er der ikke ledninger i det komplette ledningsnet til det? Får det strøm når maskinen står på on?

Hvad er den dims på motoren?

Hvordan stopper den igen? Havde nok forventet at se en elektromagnetisk spole til at afbryde for dieselen?

Håber på noget hjælp

Mvh. Kennet

PS... Billeder kan sagtens sendes, bare I skriver hvad der skal tages af....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2015, 20:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Du kan lige skrive motor koden det ville måske kunne hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015, 11:14 
Offline

Tilmeldt: 17 okt 2015, 17:10
Indlæg: 2
Hej Lars....

Jeg har desværre ikke nogen oplysninger på hverken motor-type, -mærke eller model....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015, 14:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Prøv bare at ligge nogle billeder op kan være nogen kender den


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team