Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 maj 2018, 16:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 aug 2015, 12:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Da det nu er begyndt at være havetraktor tuning skal det jo prøves drengens nye maskine er en 2cyl v motor med 20 hk. Den ene stødstangen var bøjet ved køb. Da så det hele bliver skildt fra hianden da ventiel også sidder fast. det ser ikke ud til at ventiel har kysset stemplet sælger har simpelt hen nok opgivet det og der er kommet vand i motoren og ventiel var rustet fast. Nå det store spørgs mål når man ser ind i indsugnings kanalen er den støbt fra den ene side og der hvor ventielen sidder i er det bore ned det vil sige det er en 90 grader hjørne ventiel sidder i med et skarpt knæk er der nogen som har prøvet at svejse sådan et hjørne op så yder svinget bliver mere blødt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2015, 12:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Ja. Det er svært. Ydersvinget betyder ikke ret meget. Inderradius derimod.....
Har gjort det på en honda gx160 i mine unge dag. Du får ligegodt en del mere effekt ud af et bedre flow.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2015, 14:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Er der nogen nem genvej til at forbedre inder svinget eller er det igang med den tykke bog


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2015, 18:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Kig og mærk på kanalen.
Hvad kan du gøre for at få luften til at dreje?
Tænk vand. Hvad kan der gøres for at få det igennem porten. Husk at hverken luft eller vand kan dreje uden tab. Ventilsædefræsning er tit den mest cost effektive flowoptimering. Hvis det bliver lavet rigtigt.

Kanalen kan justeres lidt med epoxy, feks belzona1111 eller tilsvarende højtemperatur epoxyer.
Resten er slibe og fræsearbejde. Og håndværk.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2015, 12:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
https://imageshack.us/i/pcY74UmBj

Det øverste hvordan det ser ud nu og det nederste hva der måske kunne hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2015, 16:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Der er ihvertfald ikke tvivl om at det nederste er bedre.
Prøv at lave den som den nederste og pas på at diameter på porten ikke bliver mere end 90procent af sædet ca 3cm oppe. Ikke helt korrekt men ihvertfald godt nok råd til at du får en betydelig forbedring.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2015, 15:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Så blev topstykket renset og sandblæst og forsøgt svejst. Må så konstantere at der ikke både er plads til en svejserpistol og til sætning. Så nu er der købt noget durafix må vi ser om der er mere plads til det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2015, 13:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Måtte erkende at det durafix ikke er mig. Så lidt kamp med tic og det blev nogen lunde faktisk ville gerne sætte billed op men kan ikke tage så man kan se noget. Henrik det epoxy kan man lappe små huller på 2-3 mm hvor jeg ikke kan komme hen med svejseren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2015, 18:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Den her tråd tegner spændende. Vi er simpelthen kommet til at opsvejse have traktor topstykker. Det er max iorden.
Mangler billeder!
Du kan nemt bruge epoxyen til det. Bare brug det meste af tiden på at få det nørklet ned i hullet. Det skal have lov at virke men pæudseligt binder det så også.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2015, 15:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Nye billeder


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team