Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 dec 2018, 03:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2015, 10:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1616
Thomas h p skrev:
Ja, men varmen til og holde den igang når den er kold kommer Fra de 12v, inden sådan en motor er bare lidt oppe i temperatur gør der jo temmelig lang tid. Og fra man sidder 12v til den, og til den er lukket går der kun 2-3min :)



I så fald er det jo motoren der holder den kold og åben :)

Varmen får den til at lukke - hvis du sætter den på et løst beslag vil den lukke ned hurtigere, hvis den sidder skruet på motoren ville den blive holdt åben længere (såfremt motoren er kold)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Efter at have tænkt lidt mere over anvendelsen, så mener jeg faktisk at der sidder en temperatur føler i toppen, det først tænder for 12v til regulatoren, når en vis temperatur er opnået. Den har en ON/OFF funktion.

Så det skal du nok lige overveje for at opnå korrekt funktion af ventilen.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015, 21:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Kan kigge på motoren den er taget fra. Kørte helt uden nogen form for Tomgangsregulator før, og problemet var enlig kun når den var kold. Varm var der ingen bøvl, og her får den jo lige det lille tilskud der gør bilen faktisk kan gå i tomgang i kold tilstand, så uanset hvad bliver det en go upgrade :) men kigger da lige om der sidder en sensor på motoren, tror det dog ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015, 14:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1616
Daigaard skrev:
Efter at have tænkt lidt mere over anvendelsen, så mener jeg faktisk at der sidder en temperatur føler i toppen, det først tænder for 12v til regulatoren, når en vis temperatur er opnået. Den har en ON/OFF funktion.

Så det skal du nok lige overveje for at opnå korrekt funktion af ventilen.


Sent from my iPad using Tapatalk



Tror måske du tænker på k-jet starttilskud temp føleren - den aktiverer under en temperatur så tilskudsdysen ikke kan sprøjte ved varm motor.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015, 18:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Var faktisk ude ved motoren Idag, men fik ikke lige kigget må jeg indrømme :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team