Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26581 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Lars E [ 19 nov 2014, 16:35 ] |
Titel: | 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Nu skete det, jeg skal til at renovere motor i løbet af vinteren. De der absolut ingen kompression på venstre cylinder, og den ikke er for god på den højre heller. Er det tid til at få tingende skilt ad. Stempel ringe er nok færdige, stempler er sikkert heller ikke for god (de er de originale fra da motoren var ny i omkring 1980) Så til spørgsmålet: Køre nu med 9:1 stempler, og et ladetryk på 0,8 bar. Og en turbo der lidt til den store side men ikke så meget at jeg vil lave ny manifold og skifte den ud. Hvis jeg i stedet montere 8,5:1 stempler og hæver lade trykket så jeg lander på ca samme Hk. (+evt. lidt tidligere tænding før ladetryk) Hva sker der med momentet??? Hva med ladetrykket,, vil det komme senere eller tidligere??? |
Forfatter: | John Sahl [ 19 nov 2014, 17:02 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Bare lige en indskydelse: Jeg så Wheeler Dealers den anden dag, hvor de fiksede en 2CV og der købte de nye cylindre og stempler for sølle 130£, bare inden du måske smed ting afsted til cylinderservice, så kunne det jo være du lige skulle tjekke op på det ![]() |
Forfatter: | Lars E [ 19 nov 2014, 17:06 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Kender et par gode steder at handle, det er bare et spørgsmål om hvad jeg skal ud og købe i det nye år, når jeg har fået den skilt ad |
Forfatter: | K-FINN [ 19 nov 2014, 17:11 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Når du sænker kompression sænker du nm, det kan det forøgede ladetryk ophæve. Du vil få senere ladetryk. |
Forfatter: | Lars E [ 19 nov 2014, 17:34 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Hmm.... Nu blev det svære at vælge. 9:1 og forsætte med turbo'en 8,5:1 og bygge ny manifold til mindre turbo... bare renovere motoren, eller renovere motor + ekstra timer i værkstedet som jeg ikke har. Motoren bliver renoveret på arbejdet i middags pauserne, over et par uger) |
Forfatter: | K-FINN [ 19 nov 2014, 17:37 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
8,5-1 er ladetryk på omkring 1,5 bar på gadebil. Gætter på du vil køre omkring 1 bar, så ville jeg køre 9-1 |
Forfatter: | Lars E [ 19 nov 2014, 17:51 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
![]() Ok, så 9:1 under alle omstændigheder, og evt. mindre turbo hvis der er tid. Søger ikke flere Hk., men ville få flere Nm. hvis jeg for ladetryk før. |
Forfatter: | K-FINN [ 19 nov 2014, 18:20 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Din nm kurve, ligner noget med boostcreep. |
Forfatter: | Lars E [ 19 nov 2014, 18:24 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Det skal jeg have kikket på inden jeg skifter turbo |
Forfatter: | K-FINN [ 19 nov 2014, 18:26 ] |
Titel: | Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler??? |
Porte wg vil sikkert løse problem |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |