Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Lille intercooler vs. vand intercooler http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26388 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | ad2 [ 03 mar 2014, 16:12 ] |
Titel: | Lille intercooler vs. vand intercooler |
Jeg er lidt i plads problemer på min bil, jeg ønsker ikke at skære i den for at få plads til den optimale intercooler, derfor er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter? Jeg har kun plads til denne intercooler: Intercooler med 150x460mm element og 2.5" tilkoblinger 90mm tyk og 680mm total længde Som normalt er rated til 350 hk. Jeg har en plan om at kører med mellem 400 og 500 hk, derfor er jeg lidt i tvivl om jeg skal gå efter en vand intercooler og en vandkøler i fronten på den i stedet for. Det er en 13b wankel motor er så der er masse af behov for at få kølet luften Jeg ville helst bare have intercooler på, men øsnkes ikke et alt for stor effekt tab. |
Forfatter: | lqs [ 05 mar 2014, 04:08 ] |
Titel: | Re: Lille intercooler vs. vand intercooler |
vægten af den (alu)ladeluftkøler du anvender, kommer til at betyde mere end overflademålene. fordi du kommer til at bruge ladeluftkøleren mere som buffertank, end som varmeveksler. tid uden ladetryk, bliver langt mere end tid på ladetryk. prøv at tænk lidt på hvor længe, du kan holde fuldt ladetryk på i sådan en bil? 10-15sekunder? efter ti sekunder vil hastigheden være noget der ligner 220kmt. vi trækker lige de to sekunder fra du bruger til gearskift... efter 15sekunder taler vi om 250kmt plus... vil du prøve at køre stærkere i en kadett c. som du ikke ønsker at skære i? tal i den her lommeregning er vel at mærke fra stillestående. hvad ladeluftkøleren er ratet til... er ret ligegyldigt. blot den kan flowe luften til de 500hk. varme (ikke blot fra indsugningsluten) bliver en faktor med en wankel med turbo, i sådan et motorrum. men ideen omkring bilen er rigtig god. MVH søren |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |