Powerforum
http://powerforum.dk/

dysevalg til e85
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26267
Side 1 af 2

Forfatter:  m power [ 19 okt 2013, 08:18 ]
Titel:  dysevalg til e85

Hejsa.

Ved brug af benzin så er der jo en formel for hvor store dyser man sklal bruge til xxxhk.
Er der en lignende formel når det drejer sig om e85 ?
Jeg har googlet det og syntes ikke jeg kan finde noget om det.
Det drejer sig om en 4 cyl og målet ca 550-600hk

Forfatter:  Jesper H [ 20 okt 2013, 18:38 ]
Titel: 

http://fuelinjectorclinic.com/flow-calculator
Er det ikke bare omkring 30% større ved e85

Forfatter:  lqs [ 20 okt 2013, 21:39 ]
Titel: 

det er nok nærmere plus 35%... men det kan svinge en del efter hvad det er for noget brandstof du får fat i. om vinteren er det som regel nærmere e80-e75. helt ned til e65 er målt. du kan evt også komme til at opleve at dine dyser ikke vil holde helt tæt/hænger. er der nogen speciel grund til at du vil anvende dette "udenlandske" brandstof?
MVH søren

Forfatter:  m power [ 21 okt 2013, 10:00 ]
Titel: 

Ja jeg er også kommet frem til ar det er noget der hedder 1200 - 1600ml dyser, og det har en ms1 så ikke nemt ved at håndtere.
Så skal det være med ms1 er det jo 8stk dyser der skal bruges.
Nu kører bilen så ikke når det er vinter så den faktor er så underordnet.
Det er ikke mig der ejer bilen, men ejer ville have bilen indkørt på racefuel højoktan, og havde så også e85 i tankerne.
Jeg tror den får lov til at køre på højoktan racefuel eller måske bare fortsætte med at køre på oktan 99.

Forfatter:  K-FINN [ 21 okt 2013, 15:40 ]
Titel: 

Hvorfor kan ms1 ikke håndtere de dyser.
Klausens methanoel uhyre med 3200ml dyser kører med ms1

Forfatter:  m power [ 21 okt 2013, 18:34 ]
Titel: 

K-FINN skrev:
Hvorfor kan ms1 ikke håndtere de dyser.
Klausens methanoel uhyre med 3200ml dyser kører med ms1


Efter hvad jeg kan læse mig frem til så vil ms1 have svært ved at håndtere store dyser i tomgang.

Forfatter:  K-FINN [ 21 okt 2013, 18:39 ]
Titel: 

HR kode er der 3decimaler på dyse puls, det er ingen problem

Forfatter:  HenrikGM [ 21 okt 2013, 18:58 ]
Titel: 

Hej Finn.

Antallet af decimaler er ikke et udtryk for reel opløsning.

Std MS1 har 0,1mS opløsning, og det kan giver lidt sjov med enorme dyser i tomgang, da 1,0mS tomgangspulsbredde bliver til 1,1mS eller voldsomme +/- 10%. Det er selvsagt svært at få synet, men ikke umuligt at bruge på en racerbil.

MS1 HR har en reel opløsning på 0,035mS, og så er der bedre muligheder. Man kan diskutere om man har behov for bedre styring af dyserne.

Forfatter:  K-FINN [ 21 okt 2013, 19:03 ]
Titel: 

Ja der står feks 3,1 på almindelig og feks 3,1xx på hr koden, har ikke oplevet det er noget problem med stor dyser med hr kode.

Forfatter:  HenrikGM [ 21 okt 2013, 19:32 ]
Titel: 

K-FINN skrev:
Ja der står feks 3,1 på almindelig og feks 3,1xx på hr koden, har ikke oplevet det er noget problem med stor dyser med hr kode.


Præcist. 3,1 bliver til 3,135 osv. Ikke det store problem.

Nogen der har set hvad reel opløsning de "hardcore" motorstyringer kører med?

Altså opgivet som reel opløsning, og ikke antallet af decimaler.(Jeg kan få MS til at opgive opløsningen ude på milliondele af sekundet, så hvis vi snakker om decimaltal kan vi få MS1 til at vinde den kamp :coffee: )

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/