Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Lambda tal http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26180 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Chase [ 16 jul 2013, 22:56 ] |
Titel: | Lambda tal |
Jeg er gået kold ! sidder og leger lidt med min motorstyrings program og er ved at rette div ting til, og er kommet til lambda tal, og her går jeg lige kold for viden og vil gerne have det på rent dansk, hvad der er hvad Lige nu siger mine tal alt fra 0,8 til 0,96 ja eller nok nærmer omvendt ved møj tryk Normal regner jeg jo med tal der hedder feks 12- 14,7 Hvor er forskellen og hvordan beregner jeg lige hvad der er hvad, findes der en god side på dansk med noget om emnet , Og aller bedst lige en her der hurtigt kan forklare mig det |
Forfatter: | JPP [ 16 jul 2013, 23:43 ] |
Titel: | |
Når vi snakker benzin så er lambda 1 svarerende til 14,7 AFR (Air Fuel Ratio) 14,7 fortæller at der forbruges 14,7 vægtenheder luft til én vægtenhed benzin. Altså AFR 14,7 = 14,7kg luft til 1kg benzin Om du måler i blandingsforhold i Lambda eller i vægt/AFR er ligegyldig sålænge du ved hvilken blandingsforhold du søger. Du kan vælge at måle i lambda eller i AFR og du kan regne frem og tilbage mellem dem Hvis du måler lambda og vil frem til AFR: F.eks. lambda 0,8 - så hedder regnestykket 0,8 x 14,7 = AFR 11,76 F.eks. lambda 0,96 - så hedder regnestykket 0,96 x 14,7 = AFR 14,11 Hvis du måler AFR og vil frem til lambda: F.eks. AFR 12 - så hedder regnestykket 12/14,7 = Lambda 0,816 F.eks. AFR 16 - så hedder regnestykket 16/14,7 = Lambda 1,088 |
Forfatter: | Chase [ 17 jul 2013, 00:01 ] |
Titel: | |
Se det var den opsætning jeg var ude efter Nu skal jeg bare have min motorstyring til at finde ud af det er AFR tal som jeg er vandt til at bruge , jeg gerne vil logge, men det er vist ikke bare lige (Motec) Og vi bor da vist i samme by |
Forfatter: | JPP [ 17 jul 2013, 00:15 ] |
Titel: | |
Motec er en fin styring, mon ikke den kan vise AFR .. det skulle man næsten tro Bor i Svejstrup, Skanderborg kommune |
Forfatter: | Chase [ 17 jul 2013, 00:25 ] |
Titel: | |
Bor i Højvangen Skanderborg Den kan helt sikkert sættes op til det, men der er ingen nemme genveje og det er nok ikke bare et sted der skal ændres værdier Jeg er bare lidt træt af at når jeg skulle læse feks tryk værdier ud så fik jeg feks Plenum tryk ud i kilopascal og benzintryk i PSI og olie tryk i bar, alle de ting er dog ændret Men det kostede lige en dyr motor at Olietryk scalaen stod på auto Scala, så min graf så egentlig fin ud , lige indtil jeg så den stod til 0-1 bar + en pause mellem 2 løb der ikke var der, så fik ikke læst min log ud, og havde nok heller ikke set fejlen Altid fedt at se hvorfor motoren sprang i luften, bagefter |
Forfatter: | JPP [ 17 jul 2013, 00:48 ] |
Titel: | |
så bor vi ikke langt fra hinanden. Er det kompressor eller turbo du har monteret? Æv med olietrykket, og ja det rart at kunne følge med i hvad der sker eller skete |
Forfatter: | Chase [ 17 jul 2013, 02:33 ] |
Titel: | |
Turbo på en Hayabusa Dragbike + 500 hk til ca 200 kg og ca 3 sek efter dette løb springer den så i luften, de sidste stumper kan stadig ses på en klar stjerneaften Og bid lige mærke i at det er på alm gadedæk og uden whiliebar http://vps316.vpswin.dk/Video/PerTierp.wmv |
Forfatter: | Gsi16vdk [ 22 jul 2013, 16:25 ] |
Titel: | |
Er det i ECU manager du vil se det i afr, eller bare i I2 pro eller Std.? En god regel er at lave et template i I2 med alle værdier med manuelle skalaer, men det har du desværre lært på den hårde måde. Hvad er det for en MoTec model du har? Mvh |
Forfatter: | Chase [ 23 jul 2013, 00:45 ] |
Titel: | |
Det er en M400 der er fuld åben og det er i I2 standart jeg også bruger men vil selfølgelig have de samme værdier i ECU manager Er du skrap i M400 |
Forfatter: | martin306xsi [ 23 jul 2013, 01:44 ] |
Titel: | |
Nu når vi er i gang med Motec. Er der så nogen der ved om man bare kan montere en kontakt på f.eks gearstang også sætte det op til at tændings-cutte? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |