Powerforum
http://powerforum.dk/

Lexus V8 automat?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26142
Side 1 af 3

Forfatter:  HenrikGM [ 09 jun 2013, 10:17 ]
Titel:  Lexus V8 automat?

Nogen der ved om lexus V8automaten er elektrisk skiftet?

Hvis den er, er der så kun stangforbindelse til P funktionen?

Forfatter:  PatrickJ [ 13 jun 2013, 11:25 ]
Titel: 

Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen

Forfatter:  HenrikGM [ 13 jun 2013, 15:08 ]
Titel: 

PatrickJ skrev:
Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen


En i overskud, eller bare en reserve?

Har den stangforbindelse kun til P funktionen så?

Forfatter:  Captain Slow [ 13 jun 2013, 18:52 ]
Titel: 

Jeg har en i overskud ;-)

ligger dog ikke lige i nærheden, så kan ikke tjekke stangforbindelsen

Forfatter:  PatrickJ [ 26 jun 2013, 16:38 ]
Titel: 

Undskyld det sene svar.

Stang forbindelsen er ikke kun til p den er til valg af alle gear. men selve skifte mekanismen ser ud til at være magnet spoler.

Men her er der nogle diagrammer over ls400.

http://www.lextreme.com/misc.html

og hvis du tager 96 ls400 ecu diagram 2 er der lidt over spolerne som er på gearkassen

Men ja gearkassen ligger bare og roder i garagen da den er i overskud fra et projekt hvor der blev bygget manuel gear på 1uz

Forfatter:  HenrikGM [ 26 jun 2013, 16:52 ]
Titel: 

Hej Patrick,

Tak for info, du har PM

Forfatter:  volvo madsen [ 01 jul 2013, 16:16 ]
Titel: 

er det en e340 eller e341 ?

e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)

Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.

Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)

jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).

den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.

/Claus

Forfatter:  Captain Slow [ 02 jul 2013, 00:18 ]
Titel: 

Vi overvejede et kort sekund at bruge den til ræs, men efter snak med forskellige bla. Andy Frost, droppede vi det,

Det ville være dyrere at få den forstærket samt få special lavet converter, end at købe en Powerglide (skal kunne klare 1200 hk)

De holder ikke til meget over 400 hk, hvis brugt til dragrace,

Hvad er det der gør at 340 kan køre på "standard" olie, og 341 ikke kan ?

Forfatter:  volvo madsen [ 02 jul 2013, 05:18 ]
Titel: 

nu er det heller ikke meget jeg har kørt drag i min :hrmpf: . men 600 hk som daily driver har ikke givet nogen problemer med den kasse.

jeg ved ikke hvad den specifikke årsag til at e341'eren ikke kan køre på alm. dx3, men jeg en forestilling om at det har noget med det materiale som koblingspladerne er lavet af. :?: :?:

Forfatter:  Captain Slow [ 02 jul 2013, 13:53 ]
Titel: 

ok, men rart at vide, skal have smidt en 1U i en Hilux en dag jeg keder mig, og har en kasse liggende vist fra en Crown, med stråler på akslen istedet for hardy, ved dog ikke på stående fod om det er en 40 eller 41,, men den er ældre så mon ikke jeg er "heldig" og kan spare lidt på olie budgettet :-)

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/