Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Overboost gt3582r på 2L 3sge. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26132 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | quark [ 27 maj 2013, 19:38 ] |
Titel: | Overboost gt3582r på 2L 3sge. |
Hej Jeg har et lille problem, som jeg nok kan forstå men ikke kan løse. Min turbo går bare amok og lader til over 1.4 bar hvor min motorstyringen cutter. Dette er vel og mærke uden at der er en fjeder i wastegaten. Altså wastegate 100% åben hele tiden. Går ud fra at fordi det er så stor en turbo på en lille motor er modtrykket i manifolden ikke så stort at jeg kan trække en ret stor mængde luft uden om turboen. Jeg har lavet det sådan nu at min motorstyring åbner BOV ved et bestemt tryk. Men syntes ikke selv det er en holdbar løsning. Kunne en bedre placeret wastegate løse dette? Motoren er en 2L 3sge der er lavet om Smedede stempler og 8:1 i kompression. Motorstyringen er ms3x Turbo gt3582 med .86 hus 40mm wastegate |
Forfatter: | Jakobsen [ 27 maj 2013, 19:53 ] |
Titel: | |
Hvordan er placering af wastegate på bilen ? Det kan være pga for dårlig flow i manifolden, så din wastegate ikke kan være med til at flowe nok |
Forfatter: | grydesvamp [ 27 maj 2013, 19:58 ] |
Titel: | |
Du skal ud og købe en bog, ja det lyder tosset men den er en bibel og dit problem er beskrevet og løst med billeder og tekst. A Graham Bell. Forced induction tuning. (jeg mener det er det den heder, der er sikkert nogle der kan rette mig hvis det er) |
Forfatter: | quark [ 27 maj 2013, 20:08 ] |
Titel: | |
Wastegaten sidder i collectoren, altså lige før turboen, så dårligt flow i manifolden kan vi godt udelukke. Alle rør i manifolden er 1.25" keddelrør. Derimod kan der være noget om flowet til wastegaten der er for passivt, det er så det jeg spørger lidt ind til. Jeg kan næsten regne ud at jeg ikke har massivt modtryk i collectoren ellers ville jeg nemt kunne få taget noget af trykket ved at åbne wastegaten helt. Men hvor meget betyder flowet ud til wastegaten, den laver 180 grader før den rammer wastegaten. Jeg har ikke meget plads, og tappe ind i udstødningshuset er ikke muligt. |
Forfatter: | quark [ 27 maj 2013, 20:11 ] |
Titel: | |
Har du bogen? Og hvad lyder løsningen på? |
Forfatter: | m power [ 27 maj 2013, 20:32 ] |
Titel: | |
Har du ikke et billede/tegning af hvordan wastegaten sidder på manifolden ? |
Forfatter: | m power [ 27 maj 2013, 20:35 ] |
Titel: | |
Vinklen på udtag til wastegaten må max være 90grader og gerne 45grader, så hvis du har 180grader så ligger problemet der. |
Forfatter: | Runesm [ 27 maj 2013, 22:28 ] |
Titel: | |
m power skrev: Vinklen på udtag til wastegaten må max være 90grader og gerne 45grader, så hvis du har 180grader så ligger problemet der.
Nemlig. Udstødningsgas er en "doven" sag, så hvis det er nemmere at smutte i turboen frem for wastegaten så gør den det |
Forfatter: | quark [ 28 maj 2013, 17:46 ] | |||
Titel: | ||||
Så er der et par billeder. Så i mener den her opsætning er problemet. Der er et billede af mit BOV overtryks system. Nogen der har et slag på tasken om hvor hvidt en turbo kan tåle til at bleede på tryksiden? Kender en 4agte der kun kører med trykventil på indsugningen og ikke wastegate
|
Forfatter: | Slavteren [ 05 jun 2013, 23:41 ] |
Titel: | |
har lige haft samme problem på en turbo med intern wastegate. Kunne slet heller ikke forholde mig til at det sku flowe dårligt nok til at lade over 1,4 bar med mekanisk åbnet wastegate, men efter at ha portet the living shit ud af turbinehuset med focus på flow gennem wastegate, forsvandt problemet ned til ca 0,1 bar |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |