Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
1.8T AGU motor 400 hk http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26120 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | BJ3882 [ 19 maj 2013, 12:59 ] |
Titel: | 1.8T AGU motor 400 hk |
Hej Powerpage. Jeg er blevet tilbudt en 1.8T motor med disse spec. Den er nyrenoveret i hele motoren for 1000 km siden og har mest kun kørt rullefelt og et par "dtc" løb der medfølger alt der kræves for at ligge den i min bil inkl. motorstyring så den er plug & play og yder 400 hk (Ca. 1.2 bar i tryk) Motorstørrelse 1.96L (92.8 x 82mm) Kompression: 8,9:1 Stempler: JE 9.3 smedede Carillo stålplejlstænger 144mm længde Ventiler, løftere og fjedre: Standard Topstykke: Standard (ej portet) Motorblok: Forstærket med plade ved hovedleje overfald Bundkar og oliepumpe: Standard Krumtap 92mm til 1.8T Wastegate 48mm Garret GT3076R med 0.63 udstødningshus (max 450hk) Udstødnings manifold:hjemmelavet titanium-legeret 4-1 36mm indvendig 3-vejs ventil: Turbosmart, styret af motorsyringen Dyser Bosch 510 ml Sølvtændrør Bosch F08CS Mapsensor 350 kpa 4bar regulator Schrick knaster 252/260gr Indsugningsmanifold: Dobbelt plenum kammer og konisk indløb fra TVA autotechnic. Forstærket Bundplade med ARP hovedleje sæt Kobling 2 pladet 183mm Svinghjul Alu Speciallavet 02m gearkasse Nogen der kan fortælle hvad det ville kræve at bygge en motor som kunne præstere det samme som skulle bruges i "søndagsbil" målet er 4-500 hk. Eneste jeg vil vide er hvad der virkelig er nødvendigt for dette udover andre plejlstænger. Motorstyringen som jeg ville have fat i koster ca. 20.000 inkl. montering/indkøring så de penge er "sparet" ved den overstående motor. Hvis der er nogen der kan komme med en pris/tilbud på sådanne en ombygning er det også velkommen. Overstående motor har jeg fået tilbudt til 60-70.000 hvilket er mange penge i en "søndagsbil" Venlig Hilsen Martin Jensen. |
Forfatter: | lqs [ 19 maj 2013, 15:43 ] |
Titel: | |
du skal bruge nogen knaster, evt blot dem fra en sugemotor. en udstødningsmanifold og en turbolader der kan underbygge den ønskede effekt. benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå. større udstødning og ladeluftkøler. benzinpumpe. en opgrade af koblingen.... mere? MVH søren |
Forfatter: | m power [ 19 maj 2013, 21:53 ] |
Titel: | |
Standart knaster kan fint være med til 400+ hk men det kan en standart indsugningsmanifold ikke, så den skal opgraderes. En standart o2a gearkasse kan heller ikke klare mosten i længden, så den skal enten opgraderes eller udskiftes med den stærke 02M 6speed gearkasse. |
Forfatter: | lqs [ 19 maj 2013, 22:44 ] |
Titel: | |
http://www.efterz.com/car.asp?car=33 500hk på alm handelsbenzin. 600 på dyr benzin. |
Forfatter: | BJ3882 [ 20 maj 2013, 07:29 ] |
Titel: | |
Mange tak for svarene Kan se det ikke err helt ved siden af hvad jeg selv havde tænkt at skulle have fat i så er det ikke så vanvittigt alligevel. Hvordan kan golf 4 AGU motorens gearkasse forstærkes udover et spær som jeg uden tvivl ville have i den, troede godt gearkassen originalt kunne klare at være med op til til 4-500 hk. |
Forfatter: | TB206HDI [ 20 maj 2013, 08:35 ] |
Titel: | |
lqs skrev: benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå.
Selvfølgelig kan man da undgå en MS - hvad er der i vejen med den originale motorstyring? |
Forfatter: | luske [ 20 maj 2013, 09:13 ] |
Titel: | |
TB206HDI skrev: lqs skrev: benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå. Selvfølgelig kan man da undgå en MS - hvad er der i vejen med den originale motorstyring? flueknepmode on ms kan vel være short for motorstyring MVH Luske |
Forfatter: | Brochen [ 21 maj 2013, 11:04 ] |
Titel: | |
und : Eurospec krumtap 2.0 JE-Pistons Stroker kit Pauter plejlstænger Racerlejer Blokforstærkning Top : Twinscroll Turbo manifol 2x Tial Wastegate Billet R-GTV Turbolader 3" komplet udstødning SEM indsugningsmanifol 80mm Gasspjæld Eurospec Knaster Eurospec knasthjul Ventiler og ventil fjedre Benzin : Bosch 044 benzin pumpe Intern Benzin pumpe skiftet (Kan ikk huske hvilken det var) 870cc dyser Custom Fuelrail 10mm slanger overalt armeret. Benzintrykur Fuellab benzintryksregulator Gearkasse : 5-trins TDI gearkasse Quaife spær Elektronik : FJM motorstyrring Boost controler Bosch 3.5 bar's map sensor AEM AFR ur AEM Boost ur AEM EGT ur AEM Olie tryk ur AEM olie temp ur De andre ting : Tial 50mm Blowoff stor olie køler Rørførring Intercooler 30x10x78cm den laver 608 hk og 666 nm |
Forfatter: | Brochen [ 21 maj 2013, 11:07 ] |
Titel: | |
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/ ... 0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej |
Forfatter: | BJ3882 [ 21 maj 2013, 11:51 ] |
Titel: | |
Brochen skrev: http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Også en høj pris når mindre hk er ønsket ? Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt: Indsugningsmanifold Udstødningsmanifold Dyser/bro Benzinpumpe Wastegate Blowoff Turbo Plejlstænger Knaster Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel) Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen) Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok? Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |