Hej Powerpage.
Jeg er blevet tilbudt en 1.8T motor med disse spec.
Den er nyrenoveret i hele motoren for 1000 km siden og har mest kun kørt rullefelt og et par "dtc" løb der medfølger alt der kræves for at ligge den i min bil inkl. motorstyring så den er plug & play og yder 400 hk (Ca. 1.2 bar i tryk)
Motorstørrelse 1.96L (92.8 x 82mm)
Kompression: 8,9:1
Stempler: JE 9.3 smedede
Carillo stålplejlstænger 144mm længde
Ventiler, løftere og fjedre: Standard
Topstykke: Standard (ej portet)
Motorblok: Forstærket med plade ved hovedleje overfald
Bundkar og oliepumpe: Standard
Krumtap 92mm til 1.8T
Wastegate 48mm
Garret GT3076R med 0.63 udstødningshus (max 450hk)
Udstødnings manifold:hjemmelavet titanium-legeret 4-1 36mm indvendig
3-vejs ventil: Turbosmart, styret af motorsyringen
Dyser Bosch 510 ml
Sølvtændrør Bosch F08CS
Mapsensor 350 kpa
4bar regulator
Schrick knaster 252/260gr
Indsugningsmanifold: Dobbelt plenum kammer og konisk indløb fra TVA autotechnic.
Forstærket Bundplade med ARP hovedleje sæt
Kobling 2 pladet 183mm
Svinghjul Alu Speciallavet
02m gearkasse
Nogen der kan fortælle hvad det ville kræve at bygge en motor som kunne præstere det samme som skulle bruges i "søndagsbil" målet er 4-500 hk. Eneste jeg vil vide er hvad der virkelig er nødvendigt for dette udover andre plejlstænger. Motorstyringen som jeg ville have fat i koster ca. 20.000 inkl. montering/indkøring så de penge er "sparet" ved den overstående motor. Hvis der er nogen der kan komme med en pris/tilbud på sådanne en ombygning er det også velkommen. Overstående motor har jeg fået tilbudt til 60-70.000 hvilket er mange penge i en "søndagsbil"
Venlig Hilsen Martin Jensen.