Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 maj 2013, 12:59 
Offline

Tilmeldt: 31 maj 2012, 23:42
Indlæg: 7
Geografisk sted: Nordjylland
Hej Powerpage.

Jeg er blevet tilbudt en 1.8T motor med disse spec.
Den er nyrenoveret i hele motoren for 1000 km siden og har mest kun kørt rullefelt og et par "dtc" løb der medfølger alt der kræves for at ligge den i min bil inkl. motorstyring så den er plug & play og yder 400 hk (Ca. 1.2 bar i tryk)

Motorstørrelse 1.96L (92.8 x 82mm)
Kompression: 8,9:1
Stempler: JE 9.3 smedede
Carillo stålplejlstænger 144mm længde
Ventiler, løftere og fjedre: Standard
Topstykke: Standard (ej portet)
Motorblok: Forstærket med plade ved hovedleje overfald
Bundkar og oliepumpe: Standard
Krumtap 92mm til 1.8T
Wastegate 48mm
Garret GT3076R med 0.63 udstødningshus (max 450hk)
Udstødnings manifold:hjemmelavet titanium-legeret 4-1 36mm indvendig
3-vejs ventil: Turbosmart, styret af motorsyringen
Dyser Bosch 510 ml
Sølvtændrør Bosch F08CS
Mapsensor 350 kpa
4bar regulator
Schrick knaster 252/260gr
Indsugningsmanifold: Dobbelt plenum kammer og konisk indløb fra TVA autotechnic.
Forstærket Bundplade med ARP hovedleje sæt
Kobling 2 pladet 183mm
Svinghjul Alu Speciallavet
02m gearkasse

Nogen der kan fortælle hvad det ville kræve at bygge en motor som kunne præstere det samme som skulle bruges i "søndagsbil" målet er 4-500 hk. Eneste jeg vil vide er hvad der virkelig er nødvendigt for dette udover andre plejlstænger. Motorstyringen som jeg ville have fat i koster ca. 20.000 inkl. montering/indkøring så de penge er "sparet" ved den overstående motor. Hvis der er nogen der kan komme med en pris/tilbud på sådanne en ombygning er det også velkommen. Overstående motor har jeg fået tilbudt til 60-70.000 hvilket er mange penge i en "søndagsbil" :)

Venlig Hilsen Martin Jensen.

_________________
// Martin BJ.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2013, 15:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du skal bruge nogen knaster, evt blot dem fra en sugemotor. en udstødningsmanifold og en turbolader der kan underbygge den ønskede effekt. benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå. større udstødning og ladeluftkøler. benzinpumpe. en opgrade af koblingen.... mere?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2013, 21:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Standart knaster kan fint være med til 400+ hk men det kan en standart indsugningsmanifold ikke, så den skal opgraderes.
En standart o2a gearkasse kan heller ikke klare mosten i længden, så den skal enten opgraderes eller udskiftes med den stærke 02M 6speed gearkasse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2013, 22:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.efterz.com/car.asp?car=33
500hk på alm handelsbenzin. 600 på dyr benzin.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 07:29 
Offline

Tilmeldt: 31 maj 2012, 23:42
Indlæg: 7
Geografisk sted: Nordjylland
Mange tak for svarene :) Kan se det ikke err helt ved siden af hvad jeg selv havde tænkt at skulle have fat i så er det ikke så vanvittigt alligevel.
Hvordan kan golf 4 AGU motorens gearkasse forstærkes udover et spær som jeg uden tvivl ville have i den, troede godt gearkassen originalt kunne klare at være med op til til 4-500 hk.

_________________
// Martin BJ.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 08:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
lqs skrev:
benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå.


Selvfølgelig kan man da undgå en MS - hvad er der i vejen med den originale motorstyring?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 09:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
TB206HDI skrev:
lqs skrev:
benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå.


Selvfølgelig kan man da undgå en MS - hvad er der i vejen med den originale motorstyring?


flueknepmode on

ms kan vel være short for motorstyring :D

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 11:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
und :

Eurospec krumtap 2.0
JE-Pistons Stroker kit
Pauter plejlstænger
Racerlejer
Blokforstærkning

Top :

Twinscroll Turbo manifol
2x Tial Wastegate
Billet R-GTV Turbolader
3" komplet udstødning
SEM indsugningsmanifol
80mm Gasspjæld
Eurospec Knaster
Eurospec knasthjul
Ventiler og ventil fjedre

Benzin :

Bosch 044 benzin pumpe
Intern Benzin pumpe skiftet (Kan ikk huske hvilken det var)
870cc dyser
Custom Fuelrail
10mm slanger overalt armeret.
Benzintrykur
Fuellab benzintryksregulator

Gearkasse :

5-trins TDI gearkasse
Quaife spær

Elektronik :

FJM motorstyrring
Boost controler
Bosch 3.5 bar's map sensor
AEM AFR ur
AEM Boost ur
AEM EGT ur
AEM Olie tryk ur
AEM olie temp ur

De andre ting :

Tial 50mm Blowoff
stor olie køler
Rørførring
Intercooler 30x10x78cm

den laver 608 hk og 666 nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 11:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/ ... 0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 11:51 
Offline

Tilmeldt: 31 maj 2012, 23:42
Indlæg: 7
Geografisk sted: Nordjylland
Brochen skrev:
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?

_________________
// Martin BJ.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team