Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Benzin volume http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=26110 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | amok55amg [ 07 maj 2013, 17:35 ] |
Titel: | Benzin volume |
Hej - Jeg er "newbi" her i dette forum - og i det meste vedr. opgraderinger - men er pt. ved at opgradere min motor og har lavet et "luped rail" - før var det jo bare en "hestesko"; altså benzin presses frem mod en "død" ende ...... men er bekyremt for min motor ikke vil få benzin nok når man kommer på den anden side af de 600HK - altså; vil benzinpumpen da kunne levere nok benzin nok til motoren? Er der nogen der kan udregner hvor meget benzin der kommer frem til min motor gennem et rør med indv. ø6 mm. ved et pumpetryk på 5BAR - længden på røret er ca. 3 meter. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 07 maj 2013, 19:59 ] |
Titel: | |
Bruger du ikke en benzintryksregulator? Kan du ikke komme med lidt mere Info om din motor og opsætning, planer mm. |
Forfatter: | r_uldal [ 08 maj 2013, 07:45 ] |
Titel: | |
Jeg vil da sige det kommer an på hvor mange liter i timen din pumpe leverer. Dertil skal du have en trykregulator samt en returventil monteret, men du skal jo sikre dig at der trods returløb er tryk nok på systemet til dyserne kan forstøve ordentligt. Jeg ville købe et færdig setup da der findes rigtig mange produkter til det emne. |
Forfatter: | amok55amg [ 08 maj 2013, 09:59 ] |
Titel: | |
Tak for svar ....... det er en MB sl55amg jeg har ...... M113 motor - V8 ...... og et kendt problem er at cyl. 8 gerne "står af" når den bliver presset meget hårdt efter en opgradering og du går over 600 HK. Nogen siger det er pga. af vejret - luftfugtighed osv. - jeg mener derimod at det kan være motoren som ikke får benzin nok - liget et split sekund ....... - det er heller ikke altid det er cyl 8 der står af ..... det har også hændt nogle af de andre ...... men folk tror at "bare man laver et "looped rail" så er man sikker ...... Igen - jeg tror det er pga. manglende benzin; altså at benzin røret ikke har volumen til at kunne levere den mængde benzin motoren kræver når den yder maks power. Jeg vil lige se i aften om jeg ikke kan få printet og scannet noget der viser skematisk over brændstofsystemet. |
Forfatter: | Wildert [ 08 maj 2013, 10:28 ] |
Titel: | |
Uden at have ret meget at have det i, så lyder det på mig som om at ø6 mm. rør er til den klejne side til 600 hk. Jeg kan ikke lige give dig den præcise matematik, for hvad der skal gennem røret, men 600 hk'er er noget i retning af 3-3,5 liter i minuttet afhængig af motorens effektivitet. Jeg kan ikke lige regnestykket for flow gennem sådan en svend, men på dette link: http://www.moparchat.com/forums/archive ... 82441.html vakler de mellem 3/8" og 1/2" slange, med ca. 600 hk som skillepunktet. 6 mm. svarer til 1/4"! Det næste er så også dne fysiske udformning mht. buk, sving osv. - det gør en radikal forskel... |
Forfatter: | r_uldal [ 08 maj 2013, 11:03 ] |
Titel: | |
Jeg kan muligvis lave beregningerne for dig. Med 5 bars tryk og et behov for eksempelvis 4 liter i minuttet (fejlmargin) burde det være muligt at beregne diameter på røret. Knæk på rørene har noget at sige omkring flow og tryk, men umiddelbart ikke hvis der er tale om overtryk (dvs der sidder et stop, eller en flaskehals / ventil til retur). Jeg kan godt prøve at se hvad jeg kan finde i biblen af formler (tabellenbuch für maschinentechnik).. |
Forfatter: | r_uldal [ 08 maj 2013, 11:11 ] |
Titel: | |
Har lige regnet på det.. Den vil kun få 2,5 liter i minuttet med nuværende setup så din antagelse om fuel-shortage er nok ikke helt ved siden af hvis sådan en velpumpet 600hestes+ V8 kan spise en 3-3,5 liter i minuttet under spidsbelastning. Hvis du vil opnå 4 liter i minutter skal du op på 9,77mm diameter på brændstofrør, så vil sige 10mm rør så er du ikke helt galt i byen og så får du med garanti lige over 4 liter i minuttet og lege med. Alternativet er at beholde nuværende setup men så øge trykket og dermed også mængden.. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 08 maj 2013, 11:44 ] |
Titel: | |
Har du et måle ur lige efter pumpen der siger 5 bar er er det dysse trykket? |
Forfatter: | amok55amg [ 08 maj 2013, 21:50 ] | |||
Titel: | ||||
Ja da ...... meget glad for at se i har interesse i dette - og så er det da heller ikke så tosset at i også mener at det er benzinen "fødningen" det er kan være problemet. Nu er min motor ikke den værste ... nogen af disse gutter har jo 700 HK; og for mig lyder det helt utroligt ingen af dem har - eller gør lige nu - disse tanker om det ikke var en god idé også at se på "supply" af benzinen. Nå; jeg vedhæfter tre sider om "fuel tank function" og som jeg læser det er der simpelthen et konstant tryk på 5 bAR frem mod injectorerne (som klare op til 10 BAR) ...... Jeg er ikke enig i at man "bare" kan hæve trykket for derigennem levere mere volume ........ mener 5 BAR er mere end rigeligt til at "fylde på" et opgraderet fuel pipe .... men jeg vil jo gerne det var muligt at få nogle tal frem der siger at så meget benzin kan det nuværende standart opsæt levere og så meget har en 600HK - 650 HK 700 HK motor brug for ....... derigennem udregne hvor stort et rør der er påkrævet for at være sikker på rigelig benzin ved spidsbelastning .........
|
Forfatter: | Chase [ 16 maj 2013, 22:27 ] |
Titel: | |
Overvej evtl 2 indgange på din Fuel rail og 1 retur, det bruger vi tit på Dragbikes Og en ting mange lige glemmer når man snakker høj tryk og flow er den varme udvikling der bliver , varm Benzin og mange hk er ikke foreneligt |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |