Powerforum
http://powerforum.dk/

Switser/BorgWarner turboer, hvem sælger dem i DK?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25784
Side 1 af 2

Forfatter:  HenrikGM [ 15 sep 2012, 20:33 ]
Titel:  Switser/BorgWarner turboer, hvem sælger dem i DK?

Nogen der ved hvem der kan skaffe Switser/BorgWarner turboer i DK?

Forfatter:  JPP [ 16 sep 2012, 01:08 ]
Titel: 

Scanturbo

Forfatter:  wukshady [ 16 sep 2012, 08:32 ]
Titel: 

Cylinder Service i Viborg

Forfatter:  Jesper H [ 16 sep 2012, 19:55 ]
Titel: 

Esbjerg cylinder service http://www.ecs-itop.dk/

Forfatter:  HenrikGM [ 20 sep 2012, 16:03 ]
Titel: 

Hmm...Ingen af nævnte ved noget om laderne, udover at de kan bestille en hjem hvis jeg har turbonummeret. Arh, det kan vist gøres bedre.

Så jeg omformulerer lige spørgsmålet: Nogen der kender nogen i DK der udover at kunne sælge turboen, også ved hvilke hjuldiametre og husstørrelser der er tilgængelige?

Forfatter:  JPP [ 20 sep 2012, 23:42 ]
Titel: 

hvad skal du bruge i diametre og hus?

Forfatter:  HenrikGM [ 21 sep 2012, 07:32 ]
Titel: 

JakobM skrev:
hvad skal du bruge i diametre og hus?


Feks Holset hx35 heromkring:

Inducer kompressor 55mm
Inducer turbine 57mm
Udstødningshus #8 single entry.
6bladet kompressorhjul.

Men jeg leder efter options til samme lader, således at jeg ikke skal håndbygge alt hvis noget skal ændres lidt.

Dvs 7bladet kompressorhjul.
Udstødningshus #9,#11 og #12 splitentry.
Alternative diametre på kompressorhjulet, osv.

Alternativt en S200 baseret lader i samme størrelse, med samme options.

Målet er at få i pose og sæk, dvs. meget tidligt spool der kan kontrolleres via motorstyringen(boostcontrolleren) samt fylde effekt på i toppen.

Tanken er at have mindst 0,3bar v.2500rpm(optimalt 0,8) og flow nok til at nærme sig 500hk på en 2,3liters motor. Kort sagt vil jeg have flad momentkurve på mindst 3500rpm, helst bredere endnu.

Kompressormap klart at foretrække, PR ender omkring 3,2-3,5, så der skal vi ikke være ude af mappet, eller have et tøset aksialleje.

Forfatter:  JPP [ 21 sep 2012, 15:51 ]
Titel: 

Mener du ikke Exducer turbine 57mm? Ellers bliver hjulet noget klein på udgangen

Forfatter:  esab [ 21 sep 2012, 20:29 ]
Titel: 

danish pullingparts eller he auto burde ku hjælpe dig

Forfatter:  JPP [ 21 sep 2012, 23:53 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
JakobM skrev:
hvad skal du bruge i diametre og hus?


Feks Holset hx35 heromkring:

Inducer kompressor 55mm
Inducer turbine 57mm
Udstødningshus #8 single entry.
6bladet kompressorhjul.

Men jeg leder efter options til samme lader, således at jeg ikke skal håndbygge alt hvis noget skal ændres lidt.

Dvs 7bladet kompressorhjul.
Udstødningshus #9,#11 og #12 splitentry.
Alternative diametre på kompressorhjulet, osv.

Alternativt en S200 baseret lader i samme størrelse, med samme options.

Målet er at få i pose og sæk, dvs. meget tidligt spool der kan kontrolleres via motorstyringen(boostcontrolleren) samt fylde effekt på i toppen.

Tanken er at have mindst 0,3bar v.2500rpm(optimalt 0,8) og flow nok til at nærme sig 500hk på en 2,3liters motor. Kort sagt vil jeg have flad momentkurve på mindst 3500rpm, helst bredere endnu.

Kompressormap klart at foretrække, PR ender omkring 3,2-3,5, så der skal vi ikke være ude af mappet, eller have et tøset aksialleje.


Hvis det er mål/produkt frem for mærke du går efter så er her et par forslag ud fra det du leder efter

MPR5449, MPR5459 - http://powerforum.dk/viewtopic.php?p=174067#174067
Compressor Wheel: 54x77mm
Compressor Wheel Type: 7/7 blades
Compressor Wheel Materials: BILLET Forged Aluminum
Compressor Housing Area: 13cm² - ANTISURGE
Bearing - New MP Racing 360 degree trust bearing - watercooled
Turbine Wheel 49,5/64mm or 59/70mm
Turbine Housing: 23 options T3 or T4 Area from 6,1cm² to 17cm² Internal/external wastegate, single or twin scroll

Bemærk: 23 valgmuligheder på huse så du løber ikke tør.

Og kompressormappet for ovennævnte (laver max 600hk)
Billede

Hvis du vil have samme kompressor med mindre turbine side så er den som sagt, som der står ovenfor, i 49,5/64mm. Dvs. 49,5 exducer og 64mm inducer hvor du skriver 57mm inducer (tror du mener exducer, altså udgang). Den kan lave 500hk. Den (MPR5449) lavede 340hk @ 1,2 bar ved 3100 omdr. eller 0,3 bar ved 2000 omdr. på en 2.0L Celica på 9cm² (A/R .63 T3 single). Vedkommende havde før Kina T3/T4 og lavde 280hk ved samme tryk og havde før de 1.2 ladetryk ved 4500 omdr. Jeg ville aldrig gå længere ned end 49,5mm på udgang turbine (exducer) for 500hk. Kompressoren ligger fint til det du ønsker

MPR5949, MPR5959 (max 650hk)
Der findes også nummeret større på kompressorsiden - 59mm inducer. Den har samme turbinevalg - altså 59/70 eller den lille (så kan man tale om hybrid) med 49,5/64.
Her er kompressormappet på den
Billede

Hvis du vil have i pose og sæk, som du skriver, så hedder det twin scroll f.eks. T3 14,7cm² A/R .70 Det hus fås i alle turbinehjulstørrelser, men der er mange andre både mindre og større T3 eller T4 twin scroll huse. Har listen over huse med billeder og angivelse hvis interesse.

Blot forslag

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/