Powerforum
http://powerforum.dk/

Cylinder to Piston Clearance - Subaru EJ25 & EJ257
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25746
Side 1 af 1

Forfatter:  ae86 [ 30 aug 2012, 12:40 ]
Titel:  Cylinder to Piston Clearance - Subaru EJ25 & EJ257

Nogen anden der har studset lidt over følgende?

Kode:
Cylinder to Piston Clearance at 20 C:

Standard
-0.010 - 0.010 mm

Limit
0.030 mm


-0.010mm

Forfatter:  HenrikGM [ 30 aug 2012, 18:00 ]
Titel: 

Derfor den går lidt trægt i starteren...

Tilgengæld bliver den hurtigt varm!

Forfatter:  martin høj [ 30 aug 2012, 19:18 ]
Titel: 

her er lidt fra en h4so tror jeg den hedder.
hvis du kan bruge det til noget.


Cylinder to piston clearance at 20°C (68°F):
Standard
0.010 — 0.030 mm (0.0004 — 0.0012 in)
Limit
0.050 mm (0.0020 in)

Forfatter:  ae86 [ 30 aug 2012, 20:30 ]
Titel: 

martin høj skrev:
her er lidt fra en h4so tror jeg den hedder.
hvis du kan bruge det til noget.


Cylinder to piston clearance at 20°C (68°F):
Standard
0.010 — 0.030 mm (0.0004 — 0.0012 in)
Limit
0.050 mm (0.0020 in)


Jo.. tak for de data men nu er det en turbo dohc'er og ikke en sohc N/A'er dog med en del uorginale spec men stadigt med OEM turbo stempler ... og jeg ville ellers tro at ME(H4DOTC) var noget tættere på min opbygning... dog er jeg da begyndt at kikke lidt efter Aus spec 2.5L da jeg har hørt lidt rygter om at de kan fås med oem smedet stempler... jeg har dog ikke fået undersøgt det nærmere endnu.... men Ej207 kunne fås oem med smedet stempler og jeg er sikker på at de har noget mere "Piston Clearance" da smedet stempler udvider sig mere end hyper stempler...

Forfatter:  ae86 [ 30 aug 2012, 20:44 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Derfor den går lidt trægt i starteren...

Tilgengæld bliver den hurtigt varm!


Ja nu er det nogle store huller (små 10cm) og hvis cylinderen, der jo er af alu (dog med stål foring), udvider sig .000023 mm/c så bliver det jo til lidt når cylinderen er 99.5mm .... meeen stemplet udvider sig jo også og netop under opstart ville jeg tro at stemplet hurtigere kom op på arbejds temperatur end motor blokken så her bliver pres pasningen vel noget starm ??

Forfatter:  skassa [ 31 aug 2012, 16:57 ]
Titel: 

Der er ikke smedet stempler standard i nogen ej255 -ej257 motor ligegyldigt hvor i verden den kommer fra,

Oe ej257 stempler tåler simplethen intet og knækker ringlands på standard motorer første gang du rammer omdr begrænseren :)
Det samme kan siges om toppakningerne og plejllejerne ,
Så hvis det skal bruges bliver du nød til at upgrade

/Skassa

Forfatter:  ae86 [ 01 sep 2012, 01:39 ]
Titel: 

skassa skrev:
Der er ikke smedet stempler standard i nogen ej255 -ej257 motor ligegyldigt hvor i verden den kommer fra,

Oe ej257 stempler tåler simplethen intet og knækker ringlands på standard motorer første gang du rammer omdr begrænseren :)
Det samme kan siges om toppakningerne og plejllejerne ,
Så hvis det skal bruges bliver du nød til at upgrade

/Skassa


Jeg har fået tilsendt det link der blev misforstået og gav de falske forhåbninger ...her ... der er tale om en USDM Subaru 2004 Model STI (04 STI fra staterne er 2.5L) ... men det stempel de sammenligner med er fra en "Australian Specification STI" og da artiklen kun blev skimtet og ikke læst blev teksten under "stempel billede-sæt nr 5" ikke lige noteret ... "The dish volume of the cast 2.5L piston (above-left) is significantly larger than the 2.0L forged variant (above-right) ...." :grr: tror der kommer lidt for meget stempel støj hvis jeg bruger 2L stempler

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/