Powerforum
http://powerforum.dk/

Større luftmængde?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25664
Side 1 af 1

Forfatter:  TB206HDI [ 02 jul 2012, 10:24 ]
Titel:  Større luftmængde?

Jeg er rendt ind i et problem med en HDi jeg skal trimme ind.

Den kører med en TFO35 turbo fra en BMW 320d, større dyser, større pumpe osv. Problemet er at vi ikke kan få nok luftmængde på den over 3500 omdr/min. Ved 4.000 ligger vi omkring en 1150-1175 mg luft/r. Dette er mere eller mindre konstant uanset ladetrykket. (1.6 til 1.8bar).

Nu er skattejagten så gået ind på at finde ud af hvorfor vi ikke får større luftmængde med højere ladetryk. Er der nogle der har et bud på hvordan vi får mere luft proppet ind i motoren?

Den kører med 2.5" forrør gennem en 2.5" sportkatalysator, 2.5" mellempotte og derfra 2 1/8" std. udstødning ned til en 2.5" gennemstrømningspotte. Trykrør er 2" fra turbo på til manifolden. IC'en er på 8L (mener jeg da). Turboen trækker luften gennem std. sugerør (som har et grumt knæk lige inden turboen)

https://www.dropbox.com/s/mbdrp5ukc4hvdxg/2012-06-13%2017.29.04.jpg

https://www.dropbox.com/s/0brvef5lv8n2d6g/2012-06-13%2017.29.14.jpg

https://www.dropbox.com/s/sorp2kzprwuq5gr/2012-06-13%2017.29.23.jpg

Den kører med org. luftfilterkasse med K&N indsatsfilter i, vi har prøvet med et stort K&N filter - men med samme resultater.

Fra 1800 til 3500 får den fin luftmængde, helt op til 1600mg luft/r, men over 3500 falder luftmængden. :(

Har I nogle bud på hvor vi skal sætte ind?

Forfatter:  wukshady [ 02 jul 2012, 15:33 ]
Titel: 

Flow i topstykket skal vel forbedres..

Forfatter:  TB206HDI [ 02 jul 2012, 20:29 ]
Titel: 

Nå har muligvis fundet en single value der begrænsede luftmængden til 570kg/t. Hvis vi regner om til mg/r ved 4.000 omdr/min får vi 1187mg/r - det er næsten spot on på de værdier vi måler til trods for at sensoren angiveligt kan måle op til 627kg/t (og mpske op til 770kg/t ved at overstyre sensoren til 5V).

Hvis ikke dette virker, så skal vi til at finde ud af hvorfor hardwaren ikke vil være med mere..

Toppen kan ikke umiddelbart portes da det er en 8v diesel med direkte indsprøjtning og derfor er den ekstremt afhængig af korrekt swirl. KNasten kan skiftes ud, men så er vi ude i at den skal have faste løftere. :/

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/