Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
BMW M3 - S50B30 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25642 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | michael f [ 19 jun 2012, 22:47 ] |
Titel: | BMW M3 - S50B30 |
jeg skal ud og se på sådan en motor til min kammerat der hygger med lidt drift i hans E30'er.. motoren er adskilt og toppakningen er bålet mellem 2 cylindre.. sælger skriver det skulle være en ret normal fejl på den type motor? nogen der kan be/afkræfte det? kan en 3 liters M3 kværn holde til at gå med klampen i kælderen såen en 2-3 omgang en hel dag, forudsat selvfølgelig at olie og vandtemp er iorden? den 2,5 liters M20 klarer det indtil videre godt, den mangler bare effekt! ideen var at komme videre med en std. motor med mange heste, fremfor en masse mere eller mindre vellykket trykladning andre ideer til en motor med en ydelse på omkring 280-320hk der kan betales for menneskepenge, som kan holde og ikke vejer 3 tons..? pfh tak |
Forfatter: | m power [ 20 jun 2012, 07:53 ] |
Titel: | |
Hej. En S50b30 kan godt brænde toppakningen mellem cyl 5-6 når den har kørt en del km, så det er der ikke noget unormalt i. S50b30 er stærk og kan holde til mere end en S50b32, der er en del som bruger en standart E36 M3 til drift, så en S50b30 vil helt sikkert være super til drift i en E30. Jeg har selv haft fornøjelsen af at have en E36 M3 og det er sku en dejlig maskine der ligger i sådan en |
Forfatter: | michael f [ 20 jun 2012, 20:13 ] |
Titel: | |
jeg var også af den opfattelse at 3,0'eren (som har støbejerns blok, ikk?) er mere holdbar end 3,2'eren (alu blok?) det jeg var interesseret i, var sådan set om s50b30 havde et stort problem med brændt pakning.. den nævnte motor jeg skal ud og se på, skulle ha gået 140.000km, uden nogen former for dokumentation, har ecu, lmm og ledningsnet med for 13000, det skal utvivlsomt forhandles hvis den overhovedet er noget værd, den ser liiidt ulden ud! |
Forfatter: | Chrisis [ 26 nov 2012, 05:16 ] |
Titel: | S50B30 |
Lige netop den motor har jeg også kigget på, men valgte at springe fra. Mht S50B30 vs. B32, så vil jeg til hver en tid vælge B30'eren, for det første holder den bedre, for det andet så er den mere reel mht opgivet antal HK fra fabrikken.. Hvorimod B32'eren nemmere mister hk over årene, og har en mindre tendens til at stikke et ben gennem blokken. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |