Powerforum
http://powerforum.dk/

Kaburator på sugeside af turbo = problem..
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25568
Side 1 af 1

Forfatter:  needspeed [ 13 maj 2012, 20:27 ]
Titel:  Kaburator på sugeside af turbo = problem..

Jeg har gået og kedet mig lidt, det har så resulteret i at jeg har monteret turbo på en havetraktor med 2 cylinderet motor..

Da det skulle være nemt/gratis, så har jeg kun brugt ting som lagde på lageret.

Så jeg har monteret en motorcykel karburator på sugesiden af turboen - Ikke optimalt..
Dette fungere sådan set nogenlunde. Undtagen når den skal gå i tomgang.. Så kommer der et voldsomt vakuum, da spjældet jo næsten er lukket i karburatoren..
Det resultere så i at den suger slangerne flade og der suger olie ud af turbo´en.. Og kan se at turbinehjulet bremses..

Kan dette løses nemt?
Jeg har sikkert overset noget, da der bliver drukket øl samtidig :-D


VIDEO http://youtu.be/LbSt_mW5l3s

Forfatter:  HenrikGM [ 13 maj 2012, 20:55 ]
Titel:  Re: Kaburator på sugeside af turbo = problem..

needspeed skrev:
Jeg har gået og kedet mig lidt, det har så resulteret i at jeg har monteret turbo på en havetraktor med 2 cylinderet motor..

Da det skulle være nemt/gratis, så har jeg kun brugt ting som lagde på lageret.

Så jeg har monteret en motorcykel karburator på sugesiden af turboen - Ikke optimalt..
Dette fungere sådan set nogenlunde. Undtagen når den skal gå i tomgang.. Så kommer der et voldsomt vakuum, da spjældet jo næsten er lukket i karburatoren..
Det resultere så i at den suger slangerne flade og der suger olie ud af turbo´en.. Og kan se at turbinehjulet bremses..

Kan dette løses nemt?
Jeg har sikkert overset noget, da der bliver drukket øl samtidig :-D


VIDEO http://youtu.be/LbSt_mW5l3s


Den med slangerne er jo til at løse. Sæt et stykke aluflex i passende diameter i slangen.

Den med at den suger olien ud af turboen er et større problem at løse.

Forfatter:  needspeed [ 13 maj 2012, 21:04 ]
Titel:  Re: Kaburator på sugeside af turbo = problem..

HenrikGM skrev:
needspeed skrev:
Jeg har gået og kedet mig lidt, det har så resulteret i at jeg har monteret turbo på en havetraktor med 2 cylinderet motor..

Da det skulle være nemt/gratis, så har jeg kun brugt ting som lagde på lageret.

Så jeg har monteret en motorcykel karburator på sugesiden af turboen - Ikke optimalt..
Dette fungere sådan set nogenlunde. Undtagen når den skal gå i tomgang.. Så kommer der et voldsomt vakuum, da spjældet jo næsten er lukket i karburatoren..
Det resultere så i at den suger slangerne flade og der suger olie ud af turbo´en.. Og kan se at turbinehjulet bremses..

Kan dette løses nemt?
Jeg har sikkert overset noget, da der bliver drukket øl samtidig :-D


VIDEO http://youtu.be/LbSt_mW5l3s


Den med slangerne er jo til at løse. Sæt et stykke aluflex i passende diameter i slangen.

Den med at den suger olien ud af turboen er et større problem at løse.


Havde også tænkt på det aluflex til slange.. Problemet er jo så "bare" mit olie, og tager turboen skade af at blive "bremset" som jeg fornemmer den gør i tomgang..

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 14 maj 2012, 15:38 ]
Titel: 

Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.

Forfatter:  needspeed [ 14 maj 2012, 16:00 ]
Titel: 

Alex_Reedtz skrev:
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


arhhh, det lyder da som en plan..
Er det noget man kan finde ved en ophugger? planen var det skulle koste 0 kroner :tooth:

Forfatter:  JesperKonge [ 14 maj 2012, 17:20 ]
Titel: 

needspeed skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


arhhh, det lyder da som en plan..
Er det noget man kan finde ved en ophugger? planen var det skulle koste 0 kroner :tooth:


hmm... hvis den sidder "uden om turbo", så skal den vel stadig efter karburator? hvis ikke, så får den jo falsk luft, og så går den jo ikke i tomgang. Hvis den suger i karb'en så er der jo stadig vakuum i turboen, så er problemet jo ikke løst?

Forfatter:  needspeed [ 14 maj 2012, 17:22 ]
Titel: 

JesperKonge skrev:
needspeed skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


arhhh, det lyder da som en plan..
Er det noget man kan finde ved en ophugger? planen var det skulle koste 0 kroner :tooth:


hmm... hvis den sidder "uden om turbo", så skal den vel stadig efter karburator? hvis ikke, så får den jo falsk luft, og så går den jo ikke i tomgang. Hvis den suger i karb'en så er der jo stadig vakuum i turboen, så er problemet jo ikke løst?


Ja, det har du egentlig ret i.. Har lige fået det tegnet inden i hovedet.
Hmmmm :coffee:

Forfatter:  Lars E [ 14 maj 2012, 18:23 ]
Titel: 

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/120/6746.page

Han har løst det med et ekstra gasspæjl mellem turbo og manifold, og det ser ud til i teststanden at det virker

[/img]http://www.citronik.dk/userimg/12/04/28/1565/IMGP6526-1.jpg[img]

Forfatter:  needspeed [ 14 maj 2012, 18:27 ]
Titel: 

Lars E skrev:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/120/6746.page

Han har løst det med et ekstra gasspæjl mellem turbo og manifold, og det ser ud til i teststanden at det virker

[/img]http://www.citronik.dk/userimg/12/04/28/1565/IMGP6526-1.jpg[/img]


Hmmm, det var måske en mulighed ja. Har dog ikke meget plads :|
Men det giver da stof til at tænke videre :reading:

Forfatter:  grydesvamp [ 20 maj 2012, 09:03 ]
Titel: 

En anden mulighed er at vende systemet om, altså lade turboen puste i kaburatoren, Men hvis dette skal fungere nogenlunde ordenligt, uden benzin der kommer ud af alle tænkelige sprækker og samlinger på din kaburator skal den bygges i en trykkasse.

dvs turbo puster ind i kaburatoren som er bygget i en tæt kasse som så bliver sat under tryk sammen med kaburatoren, dette udligner trykforskellen og belastningen på pakninger osv på kaburatoren.

Dog skal man lige være opmærksom på om svømmeren kan holde til trykket uden at klappe sammen, samt aqt kassen skal bygges så den nemt kan åbnes for omdysning af kaburator.

Og så til sidst skal du ha fat i en brændstof pumpe (jeg brugte en rullepumpe fra en gammel bmw = lagervare..) og en benzintryksregulator der kan gå ned på 0,25bar (jeg købte en malpassi hos gik turbo for 700svk dengang)

Den billige løsning på regulatoren er så at købe en brugt regulator (en ældre kina regulator burde være til at finde billigt, ud med fjederen og i med en blødere, biltema har et fjeder sortiment, der evt kan bruges..

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/