Powerforum
http://powerforum.dk/

Tuning og afgift ? igen igen :)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25462
Side 1 af 3

Forfatter:  MKuhre [ 19 mar 2012, 10:44 ]
Titel:  Tuning og afgift ? igen igen :)

Hvordan ligger landet med tuning af bil der er ind reg. med turbo ? der har været mange indlæg om dette, det ved jeg godt :) men jeg prøver at finde en der har været møllen igennem der ved hvad det drejer sig om, da reglerne er meget kryptiske.
Min bil skal snart på vejene igen efter 2års arbejde med motoren, og kan sige så meget, at den ikke længere har 245 hk, dog er den stadig mere eller mindre en 3sgte 2.0 turbo, dog er effekten steget med 1++%, hvordan ligger landet så med hensyn til afgift, og skat ? effekten kan reguleres, og den kommer "kun" til at yde ca 20% +,- til vej brug.

mit spørgsmål er så, er det identitets skifte, eller om syn og en bøde, hvis skatte far kommer på besøg ?

bilen har 3sgte krumtap, så den er stadig 2.0, så volumen er ikke forøget :)

bilen er født og ind reg. 3sgte 2.0 turbo, det er altså ikke en Gti 3sgte ombygning :)

Forfatter:  m power [ 19 mar 2012, 12:47 ]
Titel: 

Du skal nok en smut forbi http://www.jotuning.dk/konstruktive-aendringer.html

Forfatter:  HenrikGM [ 19 mar 2012, 13:56 ]
Titel: 

Hvordan dokumenterer du bilens egnethed til den nye effekt?

Jeg kunne forestille mig at Toyota måske ikke var helt frisk på skrive ok for 245 +100% oveni.

Forfatter:  -Pedersen- [ 19 mar 2012, 15:31 ]
Titel: 

Vil jo mene at du bare skal køre til syn og se hvad de siger.
Vores synsmand kan godt brumme lidt, hvis der er stor frontmonteret intercooler osv.

Men nu hvor motoren er født orginal som turbo, tror jeg da udminbart ikke at de vil stille de store spørgsmål.

Hvad årgang er bilen ?

Forfatter:  lqs [ 19 mar 2012, 15:56 ]
Titel: 

det er ikke det store problem at syne sådan en bil. problemet er at gøre den lovlig.
MVH søren

Forfatter:  -Pedersen- [ 19 mar 2012, 16:20 ]
Titel: 

Definer lovlig :?:

De 20% kalder vores synsmand et "skøn".
Dog bliver det straks værre hvis bilen er af nyere dato, da der kommer helt andre regler for forurening på dem,.

Forfatter:  lqs [ 19 mar 2012, 18:27 ]
Titel: 

prøv at læs hele denne tråd. bag efter kan du spørge din synsmand hvad han vil lægge navn (og arbejde) til.
skøn... ja det ville være skønt. men det er nærmere papir fra bilens off. importør der gælder. i dette tilfælde toyota dk.
MVH søren

Forfatter:  MKuhre [ 19 mar 2012, 18:50 ]
Titel: 

jeg ved at toyota ikke er til at snakke med :D jeg havde et farligt hyr med at fremskaffe en data erklæring på bilen da jeg importerede den. nu kan bilen yde 1++% over, men dette skal den til "hverdag" da den har regulerebart ladetryk, der kræver at bilen er slukket når der stilles på det, ( hvilket skulle gøre det mere okay )

bilen er en 94'er hvilket gjorde det en LILLE smule mere enkelt da den skulle ind i landet, da den er født uden airbags og abs. men regner også med at tage den med en synes mand, dog tror jeg ikke de vil tage den hvidt som den står da den larmer for meget, samt har ny placering af intercooler og indsugnings manifold :)

men ville bare høre om de tog det som identitets skifte, da dette kan blive meget dyrt jo.
men regner ikke med det efter som den er født med 2.0 turbo 3sgte, og reg. som en 3gen 245 hk gts model, der er toyota's kraftigste mr2'er, men man kan aldrig vid med de danske regler.

Forfatter:  K-FINN [ 19 mar 2012, 19:06 ]
Titel: 

Identitet skifte, kræver jo du laver den om til en tilsvarende anden model.

Forfatter:  MKuhre [ 19 mar 2012, 20:15 ]
Titel: 

eller en der ikke eksisterer lige som ham i fiesta'en :D så det er svært at sige hvor grænsen ligger :)

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/