Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
turbo størelse til 5,3 liters v8 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25196 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | massen1981 [ 18 dec 2011, 19:55 ] |
Titel: | turbo størelse til 5,3 liters v8 |
Hej Jeg har brug for noget viden angående valg af turbo til min 5,3 liters ls motor. den yder nu 300hk så en bar oven i det burde give målet målet er 500hk på hjulene ved max 6200omd og ladetryk så langt nede som muligt. har tænkt på en kina gt45 men ved ikke om det er helt umulig |
Forfatter: | lqs [ 19 dec 2011, 00:13 ] |
Titel: | |
ville selv satse på en holsett hx 50-55. eller noget lign. det kan gøres til tæt på det samme, som hvis du købes kinaladeren i dk. hvorfor vil du have ladetryk længst muligt nede fra? hvad har du af gearkasse mm at sætte bagved? MVH søren |
Forfatter: | Gearhead [ 19 dec 2011, 01:12 ] |
Titel: | |
Find eventuelt et af de mange ls / lsx forums .... der er masser af info angående single eller dobbel turbo setups på diverse ls / lsx motore. |
Forfatter: | jens [ 19 dec 2011, 09:34 ] |
Titel: | |
En mulighed http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html Nybo rod shop har vist stadig et twin sæt til salg Logisk med ladetryk langt nede hvad hjælper det at man har 1000 hk hvis det tager en formiddag at opnå fuldt tryk. Så er modstanderne halvvejs i mål Har set en 1000 + volvo gå 10.5 med 250 km over stregen. Biler der gik 220 med en god start kunne overhale den med langt færre hk. |
Forfatter: | lqs [ 19 dec 2011, 10:31 ] |
Titel: | |
ladetryk/moment langt nede fra=krav om dyrere dele i motor og bagud samt svært at få bid. MVH søren |
Forfatter: | massen1981 [ 19 dec 2011, 12:49 ] |
Titel: | |
grundet til jeg ikke gider at have ladetryk ved 4000 er at bilen er så højt gearet. der sider en th400 bagved og et 12boldt med 2,72 . 6000 i 2. gear er næsten 200km/t |
Forfatter: | lqs [ 19 dec 2011, 14:22 ] |
Titel: | |
anden udveksling i bagtøj, gas..... eller "løs" konverter. det ville være min løsning. hvis altså ladetryk skal komme rigtigt tidligt. en anden mulighed er mindre turbinehus, men så får du lidt andre ting at kæmpe imod. mit råd= tag en hx 50 fra en lastbil, lav fornuftige manifolde, prøv at få det til at køre.... se hvornår tryk egentlig kommer! tænker faktisk jeg har en lader der må passe. MVH søren |
Forfatter: | jens [ 19 dec 2011, 17:21 ] |
Titel: | |
Sleeper med skjult t76 lig mærk til gearing http://ls1tech.com/forums/forced-induct ... 5-3-a.html Med 2.73 skal den starte ved 2000 rpm ellers skal den godt nok køre stærkt før der sker noget. Th400 kan holde til bundtræk. Jo mere bundtræk jo hurtigere 60 fod Svarer en hx50 ikke næsten til t76 ? Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden. 2 "power adders" er sjældent tilladt hvis man skal køre ræs ud over dhb. |
Forfatter: | massen1981 [ 19 dec 2011, 18:43 ] |
Titel: | |
har læst alt hvad der er på ls1tech men jeg synes stadig der er stor forviring. men den ford du linker til der kunne også være en mulighed... hvad skulle den holst snegl stå i |
Forfatter: | lqs [ 19 dec 2011, 20:00 ] |
Titel: | |
jens skrev: Sleeper med skjult t76 lig mærk til gearing JENS start lige med at fortælle, hvor ejeren ikke kan få lov at køre med både gas og turbo. når du har gjort det, skal jeg nævne ca10 race per år i dk hvor han kan! plus gaden....
http://ls1tech.com/forums/forced-induct ... 5-3-a.html Med 2.73 skal den starte ved 2000 rpm ellers skal den godt nok køre stærkt før der sker noget. Th400 kan holde til bundtræk. Jo mere bundtræk jo hurtigere 60 fod Svarer en hx50 ikke næsten til t76 ? Højt stall over 2200 rpm er noget bras hvis bilen skal køres på gaden. 2 "power adders" er sjældent tilladt hvis man skal køre ræs ud over dhb. ejer.... vil du køre rigtig dragrace, det vil i min verden sige limet bane? skriv en pm til mig så kan vi tage en holsettsnak over telefonen. MVH søren |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |