Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
timing af knastaksel på en turbomotor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25184 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Kedde1980 [ 15 dec 2011, 12:27 ] |
Titel: | timing af knastaksel på en turbomotor |
Hej et teoretisk spørgsmål: Hvis jeg stiller knasten tilbage, får jeg et mindre overlap i tdc, og nogen siger derved også et hurtigere spoolup på turboen (jeg ved faktisk ikke af egne erfaringer om dette passer) Men hvad vil jeg få af fordele og ulemper hvis jeg rykker den lidt frem og øger overlappet? Motoren er en bmw m20 med turbo, og derved en knastaksel. Håber der er nogle kloge indslag |
Forfatter: | Morten VJ [ 15 dec 2011, 12:59 ] |
Titel: | |
Med "en" knastaksel kan du ikke ændre på overlappet, det er slebet ind i knasten. Helt generelt frem for øget bundtræk. tilbage for mere træk i de højere omdrejninger. For mange graders justerring, og resultatet kan være bukkede ventiler MVH Morten |
Forfatter: | Kedde1980 [ 15 dec 2011, 14:07 ] |
Titel: | |
ja altså friløft skal man jo lige holde øje med, men der har jeg en del at gøre med. Ok tak for hjælpen |
Forfatter: | Kedde1980 [ 18 dec 2011, 20:44 ] |
Titel: | |
kan det give mig mulighed for at køre lidt mere fortænding, hvis jeg rykker knasten tilbage? eller vil dette ikke blive påvirket? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |