Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
VW Polo 6N 1,4 16v Kompressor ? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25177 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | NT [ 11 dec 2011, 22:23 ] |
Titel: | VW Polo 6N 1,4 16v Kompressor ? |
Er der nogen her inde der kan fortælle mig hvilken kompressor der passer bedst (ydelse) på en VW Polo 1.4 16v? Har kigget på en Roots SC14 men ved ikke om den er for stor eller lille? På Forhånd Tak. |
Forfatter: | ae86 [ 12 dec 2011, 00:14 ] |
Titel: | |
Går udfra at din sc14 er en roots kompressor fra en toyota mr2.. det er et gammelt design og dermed ikke den mest effektive måde at komprimere luften.. men ellers en ok kompressor til din 1.4 hvis målet ikke er mere end 150-160 hk (med ladelufts køler).... den stammer fra en 1.6 16v'er og her har folk ofte gearet den for at opnå mere effekt, men de har mig bekendt aldrig leveret i nærheden af 200+hk selvom der er flere der er kommet tæt på.. ved denne ydelse er det en yderst effektiv varmepumpe ... Selve sc14 skulle være 1400ccm luft pr rev.. og så kan jeg ikke lige huske max rotor hastighed... men den er vidst ikke meget over 10k .. Ovenstående betyder med andre ord at hvis du gearer den 1:1 så skulle du, hvis alt var linært og lige til uden tab og med et konstant ve (før boost) på 100% i hele rpm skalaen ... have et ladetryk på 1bar... jeg ville nok gearer yderligt en 10% for at kompenserer lidt for tryktab etc .. dvs hvis mit mål var 1bar så regn gearing efter 1.1bar Da jeg ikke kender til din motor vil jeg ikke anbefale noget "target" effekt/boost... men de fleste motorer kan klare 0.5 bar på standard oem indmad hvis det gøres rigtigt... det burde nok være en 110-130hk i en 1.4 Er målet over 160hk så må du nok se dig om efter en bedre løsning... selvom du nok kan komme tæt på de 200hk så er du røget så meget ud over kompressorens effektive arbejds område at det ikke kan anbefales.. og disse roots ladere er ikke for effektivt i forvejen HUSK LADELUFT KØLER!!! En roots lader af denne type opvarmer luften mere end en tilsvarende vel dimmensioneret turbo Når alt dette negative nu er sagt om roots ladere så må man vel også lige give den lidt credit... de leverer sgu et dejligt bundtræk |
Forfatter: | Mads G [ 12 dec 2011, 15:48 ] |
Titel: | |
Hvis det er en polo 6n er der mange der kører med roots sc12 og sc14 kompressor, bare pas på din gearkasse (men det ved du nok i forvejen). Skulle du mangle en sc12, så har jeg en liggende i århus du kan købe. Mvh. |
Forfatter: | NT [ 12 dec 2011, 18:29 ] |
Titel: | |
VW Polo 6N 1.4i 16v 1997 101hk. + der er skapere knaster og bannan manifold hvilken kompressor vil være bedst at bruge til den? (effekt) |
Forfatter: | m power [ 12 dec 2011, 19:35 ] |
Titel: | |
En sc14 er nu ikke fra en 4agze, den kommer fra en toyota motor med 6cyl, Den der sidder på en 4agze hedder sc12 og ja de bliver sku varme når der monteres et stort remhjul. Min tidligere mr2 aw11 supercharger leverede 194hk 245nm med stort remhjul (0,8 bar), selv en e36 m3 kunne ikke følge den på striben |
Forfatter: | ae86 [ 13 dec 2011, 03:58 ] |
Titel: | |
m power skrev: En sc14 er nu ikke fra en 4agze, den kommer fra en toyota motor med 6cyl,
Den der sidder på en 4agze hedder sc12 og ja de bliver sku varme når der monteres et stort remhjul. Min tidligere mr2 aw11 supercharger leverede 194hk 245nm med stort remhjul (0,8 bar), selv en e36 m3 kunne ikke følge den på striben Det er ski da også rigtigt ... ja sc12 var fra mr2 aw11 og noget corolla/sprinter ae92 & ae101 ... og sc14 var fra noget japser markedet 4cyl 2.4L Previa 2tzfze, samt en 2L R6'er 1ggze fra et eller andet japser markedet køretøj sc12 skulle være lig 1200cc pr rev mens sc14 er 1420cc |
Forfatter: | uno [ 13 dec 2011, 14:07 ] |
Titel: | For stor compressor?? |
Er der nogen ulemper ved en stor compressor på en lille motor hvis bare man gearer efter det? |
Forfatter: | BANDIT [ 13 dec 2011, 22:03 ] |
Titel: | .. |
Har du set dette kit http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1350913 |
Forfatter: | NT [ 13 dec 2011, 22:26 ] |
Titel: | |
jamen hvor meget ydere sådan en Rotrex SP30-74 Kompressor ? |
Forfatter: | BANDIT [ 13 dec 2011, 23:14 ] |
Titel: | .. |
Lige umiddelbart er den rated til SP/30-74 150 – 300 hk 1,6 – 2,5 l. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |