Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Se flowtal for topstykker (ventil størrelser oplyst) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25163 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | JPP [ 06 dec 2011, 22:46 ] |
Titel: | Se flowtal for topstykker (ventil størrelser oplyst) |
Linket viser flere tusinde topstykker med bænkede flow data (CFM) ved sammenlignelige ventilløft højde. Rigtig godt sammenligningsgrundlag. Samtidig er ventildiametrene oplyst samt andre bonus oplysninger. Mærker (topstykker) som der findes flow data på: Biler [Acura] [Alfa Romeo] [AMC] [Audi] [BMW] [Buick] [Cadillac] [Chevy] [BB Chevy] [Chrysler] [BB Chrysler] [Citroen] [Cummins] [Ferrari] [Fiat] [Ford] [BB Ford] [GM Duramax Diesel] [Holden] [Honda] [Hyundai] [Jaguar] [Lotus] [Mazda] [Mercedes] [MGB] [Mitsubishi] [Nissan] [Olds] [Opel / Vauxhall] [Peugeot] [Pontiac] [Porsche] [Renault] [Rover] [Saab] [Studebaker] [Subaru] [Toyota] [Volvo] [VW] Motorcykler [Buell] [Harley-Davidson] [Honda] [Jawa] [Kawasaki] [KTM] [Rotax] [Suzuki] [Triumph] [Yamaha] Tast Ctrl+F og skriv bilmærke...se standardflowtal for topstykket, samt evt. modificerede versioner. http://users.erols.com/srweiss/tablehdc.htm#Acura God læselyst |
Forfatter: | HenrikGM [ 07 dec 2011, 09:23 ] |
Titel: | |
Meget omdiskuteret liste i "flow-kredse". Der er måske et par unøjagtigheder eller tre derimellem. Men interessant alligevel. |
Forfatter: | JPP [ 10 dec 2011, 00:34 ] |
Titel: | |
Man kan vel sige at kilderne, og dermed dem som har målt dem, ser ud til at have overvægt af kommerciel baggrund. Heri usikkerhed for egne "produkter". MEN da 90% af tallene er for standard målte OEM topstykker og dermed ikke salgstal / salgsgas for kommercielle opgraderinger så bliver det interessant. Det var min opfattelse da jeg læste det første gang. Listen er lang... og lang på standard OEM toppe. Det giver IMO en meget interessant liste og sammenligningsgrundlag (inden for en træskolængde) på flow udgangspunkt. I øvrigt mange spændende lave og høje flow tal. Det illustrerer og understøtter hvorfor liter volume som udgangspunkt for "motorstørrelse" oftest ikke er retvisende. |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 dec 2011, 10:28 ] |
Titel: | |
Det fortæller vist også hvorfor meget flow ikke altid er bedre. Det skal være det rigtige flow... Listen havde været mere sjov hvis den indeholdt porthastighed og tværsnitsareal sammen med flowet, men så er det også en nær give-away. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |