Powerforum
http://powerforum.dk/

singh rapport
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25124
Side 1 af 3

Forfatter:  HenrikGM [ 17 nov 2011, 19:30 ]
Titel:  singh rapport

http://www.herningg.com/singh/Engine%20 ... alysis.pdf

sjovt værk

Forfatter:  Isseur [ 18 nov 2011, 13:05 ]
Titel: 

Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet :D

I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.

Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?

Forfatter:  TB206HDI [ 18 nov 2011, 13:27 ]
Titel: 

Isseur skrev:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet :D

I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.

Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?


Læs rapporten :)

..det undrer mig dog lidt der ses bort fra den højere kompression på Singh topstykket sammenlignet med det originale.

Forfatter:  JesperKonge [ 18 nov 2011, 14:39 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
Isseur skrev:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet :D

I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.

Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?


Læs rapporten :)

..det undrer mig dog lidt der ses bort fra den højere kompression på Singh topstykket sammenlignet med det originale.


Men den højere komp, burde vel "hive" egt og nox op, hvor i mod det modstatte er tilfældet. :?:

Forfatter:  Isseur [ 21 nov 2011, 12:57 ]
Titel: 

Indrømmet: Der er jo timevis af læsestof om emnet, var nok liiige rap nok i en vending :) Jesus kristus, det er mere omfattende end først antaget :oops:
Kan se at emnet er diskuteret i tidligere tråde for år tilbage, og nu så dokumentation for modificeringerne.

Interessant læsning og ikke mindst interessante resultater :coffee:
Men er der en venlig sjæl som kan forklare hvorfor? Altså hvad er det rent fysisk at der sker siden udstødnings temperaturen sænkes betydeligt ved lave omdrejninger og giver bedre effekt ?

Forfatter:  TB206HDI [ 21 nov 2011, 18:50 ]
Titel: 

Er der nogle der har nogle bedre billeder af en top der er lavet Singh rille(r) i ?

Forfatter:  Isseur [ 21 nov 2011, 19:29 ]
Titel: 

Der er mange gode Google resultater :)

http://www.google.dk/imgres?q=singh+cyl ... 24&bih=672

Forfatter:  TB206HDI [ 21 nov 2011, 20:09 ]
Titel: 

Isseur skrev:
Der er mange gode Google resultater :)

http://www.google.dk/imgres?q=singh+cyl ... 24&bih=672


Ja, men jeg er kritisk af natur så jeg ville gerne hvis der var nogle danskere her på forummet der kunne vise ngole resultater.

imho minder det mig om knallert tuning - selvom rapporten viser svage forbedringer.

Forfatter:  JPP [ 21 nov 2011, 21:08 ]
Titel: 

Kig på MortenVJ Volvo her på forummet under projekter i garagen - han har lavet det på sin bil og mener også han dokumenterede fint med billeder og resultat.

Forfatter:  K-FINN [ 21 nov 2011, 21:11 ]
Titel: 

Så hut jeg visker, la vede morten vj dette forsøg på hans volvo

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/