Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Valg af dyser. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=25115 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | icon19990 [ 13 nov 2011, 18:40 ] |
Titel: | Valg af dyser. |
Nu har jeg prøvet at lave den begregning på dyse størrelse, som powerteori har. Jeg er så kommet frem til, at jeg skal bruge 8x375 cm3 højohms dyser, men hvor får jeg sådan nogen, og hvor meget må man fx gå over de 375 cm3, uden det har noget mærkbart effekt tab, eller andet? På forhånd tak. ![]() |
Forfatter: | møffe [ 13 nov 2011, 18:56 ] |
Titel: | |
begrænsningen i max størrelse er hvor hurtigt du kan lukke / styre dyssen du kan nemt gå lidt op i størrelse så du ligger over hvad du skal bruge, det er ikke en god ide at komme over 90% udnyttelse af dyssen. har en bekendt der bruger noget 690ml og han har 350hk, dysserne er alt for store, men det virker og der er ingen problemer med det. (det er på en R4 motor) |
Forfatter: | icon19990 [ 13 nov 2011, 19:06 ] |
Titel: | |
Hvor stort vil du så sige er max? Da jeg kan skaffe nogen som hedder 550 cm3. |
Forfatter: | icon19990 [ 13 nov 2011, 20:12 ] |
Titel: | |
Har fundet nogen 380 cm3, mon det ville kunne gå an? ![]() |
Forfatter: | icon19990 [ 13 nov 2011, 20:34 ] |
Titel: | |
Eller skulle man gå op i 440 cm3? ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 13 nov 2011, 20:49 ] |
Titel: | |
Det kommer helt an på motorstyringen. Problemet er mest i tomgang og dellast, så hvis det er ligegyldigt, så kan man vælge noget større dyser. Men lidt flere oplysninger om motoren vil være godt. MVH Morten |
Forfatter: | icon19990 [ 13 nov 2011, 21:01 ] |
Titel: | |
Hvilken info om motoren vil du have? ![]() Det er en Audi S8 4.2 med efter monteret Bi turbo(2 stk ct 20 turbo'er). motorstyring er en MS1, ellers er motoren næsten orginal, pånær nogle andre små ting. Andet som kan hjælpe til at få det rigtige svar, så skal jeg nok finde ud af det. Det er en bane bil der er tale om, så tomgang er ikk så vigtig. Den skal bare bruges til Time attack, og trackday. |
Forfatter: | Runesm [ 14 nov 2011, 10:19 ] |
Titel: | |
Hvis den ikke skal synes, så kan 6-700ml dyser sagtens virke. Evt kunne man hæve tomgangen en anelse så den måske gik 12-1300omdr så bilen gik rent igen. Men der er også nogen der godt ka' li' lyden af en motor der går lidt træls ved tomgang ![]() |
Forfatter: | icon19990 [ 14 nov 2011, 13:13 ] |
Titel: | |
Den skal ikk synes. Jeg vil nu helst have at bilen går så rent og holder så godt som muligt. Den køre også på højohms dyser, og har læst det kan blive et problem, når man går op i en vis størrelse dyser. Lige et spørgsmål mere. Er der nogen som ved hvor og hvordan man måler størrelsen på en dyse? Kan nemlig se man kan få både i Ø10, og Ø13, og er lidt i tvivl om, hvilke jeg så skal bestille. ![]() |
Forfatter: | Runesm [ 14 nov 2011, 14:36 ] |
Titel: | |
Hvis den skal gå RIGTIG godt, så skal du have dyser hvor udnyttelsen ligger mellem 80-90% ved fuld gas, hverken mere eller mindre. Det giver størst opløsning på dysetiden. Du vil ikke få problemer med tomgang på de billige siemens deka 630ml dyser i tomgang, da du har 2x 2,1 liters 4cylindrede motore. Jeg har kørt med 630ml dyser på en 2,0'er og har også set flere gøre det. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |