Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 nov 2018, 01:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2011, 21:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Den må eddermanme være træls at køre..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2011, 00:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
John Sahl skrev:
Billede


Kunne det ikke have været indsugningsventilen der har lukket for sent.
Det jeg mener er at stemplet ved lave rpm er begyndt at skubbe luften ud af cylinderen igen inden ventilen har været lukket helt.

Jo flere rpm motoren tager jo mere inerti opbygger luften jo til at mod arbejde stemplet som jo hurtigt mindsker volumen efter BDC.
Stemplet når måske 60-70 krumtap grader efter BDC. før indsugningsventilen er lukket helt.

Hvad ville der have været sket hvis man havde drejet 2 eller 5 krumtapgrader tilbage på indsugningsknasten så ventilen havde lukket tidliger for at få en tidliger maxfyldning.

Er det helt sort det jeg skriver for jeg er ikke ekspert i nu, bare noget jeg har læst i en bog gammel bog :reading:

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2011, 05:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
tror ikke der korrigeret ret meget, tænker ca 2 promile!
tror der er derfor der står 0,998 i hjørnet.....?
det kunne have været sjovt at se en kurve overladetryk sammen med rpm?
har en mistanke om at udskrift er 5-6år gammel?
hvis ja er der jo løbet meget vand i åen siden.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2011, 09:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det ligner noget der kræver en special gearkasse for reelt at være hurtig :D

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2011, 13:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ Søren

Du ved jo lidt om det felt stads, hvad er det at man normelt benytter af korrigering? Lufttrykket ved vandoverfladen er normalt angivet til 1013 millibar, så måske det rullefelt der står oppe på en bakke.

men lufttrykket varrierer naturligvis hele tiden

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2011, 14:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
prøv at gå ind, og kig på DMI vejrstationer

lige nu er luftrykket i -Skagen 989 mb.- Odense 998 mb- Kegnæs 1001 mb.

Så ja der kan være stor forskel

Det laveste lufttryk jeg har målt en bil ved, var 967 mb.,det højeste 1044
det er derfor der skal vejrkorrigeres

1013 mb. og en lufttemp. på 20 grader er = en korrigionsfaktor på 1,hvis luftrykket stiger vil faktoren komme under 1 ,modsat hvis det falder vil den komme over 1, forudsat at lufttemp stadig er 20 grader

korrigionsfaktorerne på de viste udskrifter er nok ikke helt ved siden af

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2011, 02:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
både EØF og DIN norm giver god mening og nok også det rigtige resultat på en gammeldags sugemotor. på en moderne turbomotor er det nok mere misvisende/tvivlsomt..... men mig bekendt findes der ikke andet... OTTO?
det her hører nok mere til i tråden om den korrekte rulning.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team