Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ladetryks problemer. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24886 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Christian L [ 22 aug 2011, 21:07 ] |
Titel: | Ladetryks problemer. |
Hey Powerforum. Jeg har problemer med ladetrykket på min 1.8 20v turbo motor med garret gt2871r turbo, monteret med en forge actuator, kørte normaltvis med 1.0 bars tryk som min FMJ styring er kørt ind til, men bilen er begyndt kun at køre med 0.2 - 0.4 bar og først helt oppe ved 6000 omdr. Troede først at membranen i actuatoren var revnet da den har gjort det før, men ved kontrol med vacuum/tryk pistol er den ikke, det der undre mig er at stangen kun giver sig få mm ud af ved tryk fra pistolen, det er måske meget normalt? Er ikke super erfaren på dette område, desuden bliver actuatoren styret af en n75 magnetventil, kan jeg om muligt kontrollere den på en nem måde? På forhånd tak. |
Forfatter: | K-FINN [ 22 aug 2011, 22:48 ] |
Titel: | |
Det er sikkert den N75 ventil der er defekt, kendt problem på VW. Men du bør kunne test det ved og køre uden om den, så du kører på grundtryk |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 23 aug 2011, 04:05 ] |
Titel: | |
Selvom den N75 ventil strejker, kan man da aldrig komme ned under grundtryk...? Kan armen ikke bare være faldet af wastegaten? Det syntes jeg nærmere det lyder som om... /Daniel |
Forfatter: | Christian L [ 23 aug 2011, 08:16 ] |
Titel: | |
Førhen da jeg tog stikket af n75 kørte den også med lavere tryk. Stangen er ikke faldet af, men det har den været før. Men hvis jeg sætter bilen i launch control, så kan den godt lade 1 bar. |
Forfatter: | Lars PH [ 23 aug 2011, 17:37 ] |
Titel: | |
Det er ikke utæt dit tryk vej eller en defekt blowoff |
Forfatter: | Christian L [ 23 aug 2011, 18:35 ] |
Titel: | |
Lars PH skrev: Det er ikke utæt dit tryk vej eller en defekt blowoff
Kan ikke høre noget der suser, men må lige prøve at tjekke om der skulle være noget. |
Forfatter: | svan [ 25 aug 2011, 09:17 ] |
Titel: | |
udover N75 ventilen kan det også være din LMM, også et kendt problem, vi lå og rodede med brormands (dog TDI) der var heller intet ladetryk, prøvede at skifte vaccumslanger og N75, skiftede til sidst LMM og så skulle jeg hilse at sige at der kom ild i komfuret. Start med at sætte VCDS på, det kan fortælle dig hvad du skal lede efter. svan |
Forfatter: | Christian L [ 25 aug 2011, 17:03 ] |
Titel: | |
Tak for dit indlæg, men kører ikke med LMM, bilen kører udelukkende med mapsensor, og FMJ motorstyring, kan derfor ikke bruge vagcom |
Forfatter: | K-FINN [ 25 aug 2011, 17:57 ] |
Titel: | |
Kan også være defekt turbo, eller måske kat der er faldet sammen |
Forfatter: | Christian L [ 27 aug 2011, 12:23 ] |
Titel: | |
Altså har jo godt nok lige skiftet fra 3" til 2,5" fra katten og bagud, kan det mon være derfor? Rykker katten af her i løbet af ugen, skal lige have det på det rene, hvordan får jeg indstillet min actuator korrekt igen? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |