Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Forslag / råd / vejledning http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24807 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Captain Slow [ 09 jul 2011, 20:00 ] |
Titel: | Forslag / råd / vejledning |
til opbygning af nyt indsugs manifold til trykladet 1uzfe motor ønskes ? rørlænger ? tragte ? materiale ? styrke ? motoren skal kun bruges til drag. |
Forfatter: | HenrikGM [ 09 jul 2011, 21:09 ] |
Titel: | Re: Forslag / råd / vejledning |
Captain Slow skrev: til opbygning af nyt indsugs manifold til trykladet 1uzfe motor ønskes ?
rørlænger ? tragte ? materiale ? styrke ? motoren skal kun bruges til drag. Kan du svare på flg: Max moment rpm og max hk rpm? Hvilken ydelse ved hvilket tryk? Portareal v. manifold flange? Aktuelt flow igennem topstykket? Så kan detvære det kan gøres lidt bedre end "tommelfinger" ![]() |
Forfatter: | Captain Slow [ 09 jul 2011, 23:21 ] |
Titel: | Re: Forslag / råd / vejledning |
HenrikGM skrev: Captain Slow skrev: til opbygning af nyt indsugs manifold til trykladet 1uzfe motor ønskes ? rørlænger ? tragte ? materiale ? styrke ? motoren skal kun bruges til drag. Kan du svare på flg: Max moment rpm og max hk rpm? Hvilken ydelse ved hvilket tryk? Portareal v. manifold flange? Aktuelt flow igennem topstykket? Så kan detvære det kan gøres lidt bedre end "tommelfinger" ![]() forventede det svar, og skrev derfor ikke noget, da jeg så nok kun ville komme med halve semi ubrugelige oplysninger ![]() jeg føler fint jeg kommer ud af starten, men mangler effekt/moment ned af banen, og har på nettet læst at indsug og toppe flower dårligt på disse, (ved intet om det personligt) toppe og knaster bliver bearbejdet efter sæsonen, andre fjedre monteres så vi kan hæve max rpm fra 7000 til ca 8000 jeg går ud fra du spørger til hvad vi gerne vil nå ? det er et godt spørgsmål, som end ikke jeg kan svare præcist på, ud over at jeg gerne vil nå fra A til B hurtigere end jeg gør nu ![]() turboen vi har er rated til ca 900 HK, så det er vel derop imod i hk, moment ? synes jeg mangler en del som det er nu, om manifolde er skyldige der ved jeg ikke ? udstødning er 3½" og der er pt 0 modstand,,skulle der komme en prop der, bliver den bare droppet, og ender med ½ m rør direkte ud. benzin system bliver lavet om så der er nok til over 1000 hk hvor meget tryk der skal til for at nå derop ved jeg ikke, pt kører vi lige knap 1 bar og laver 607 hk @ 5912 rpm og 719,8 nm @ 5912 rpm kompression er 9,5:1 og bliver ikke sænket yderligere før noget sprænger i luften port areal kender jeg ikke pt. kan dog hurtigt måle standard størrelsen. håber ovenstående giver et fingerpeg,, hvis ikke så må jeg jo svare på tilkommende spørgsmål efter bedste evne |
Forfatter: | Westmus [ 10 jul 2011, 11:23 ] |
Titel: | Re: Forslag / råd / vejledning |
Mens du venter på eksperternes respons, kunne du jo f.eks læse nedenstående og måske selv om ikke andet få lidt ideer til i hvilken retning du skal. ![]() www.amsperformance.com/pdfs/intakemani.pdf |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 jul 2011, 20:59 ] |
Titel: | |
Som det er lige nu, så mangler der nogle vigtige oplysninger for at man kan gøre noget på konkrete mål. generelt hvis du porter topstykket, så pas på ikke at få lavet "dovne2 kanaler. Topstykker er et godt eksempel på at større ikke altid er bedre. Indsugningsmanifold som det ser ud nu: Lav så lange lige runners du kan få, og afslut dem med en oppresset tragt, fullradie er fint, men ikke altafgørende, simpel radius 6mm kan komme langt. Lad røret kone svagt op imod tragten, undgå tragte der er alt for store, da du ødelægger hastigheden lidt. Hæv tragtene mindst 5-10mm over gulvet i plenum. Ja, lad os vente på eksperternes respons. |
Forfatter: | Morten VJ [ 11 jul 2011, 17:33 ] |
Titel: | |
Materiale valg det styrer pengepungen vel mest. Alu Stål, eller et komposit materiale, der er mange materialer der kan bruges. Her findes lidt enklere beregninger til en indsugnings manifold. http://www.topplocksverkstan.se/fyrtakt ... ktion.html Den kræver motorstørrelse, omd. ved maks effekt. Ventil størrelse og ventil løft. Men den er ikke præsis og finjusteringen foregår på et rullefelt. Jo bedre inddata jo bedre resultat! Så jeg tror ikke at bilfabrikkerne har meget efterjustering, da de har meget bedre software til at kunne regne den ud. Som glad amatør bør man opbygge manifolden i moduler, der er nemme at skifte ud, eller ændre. Hvis man forsøger at optimere systemet. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |