Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
min manifold flower dårligt (spjældhuse) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24800 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | JohnnyLaursen [ 04 jul 2011, 17:28 ] |
Titel: | min manifold flower dårligt (spjældhuse) |
Hey.jeg vil gerne vide om det har stor betydning, det ringe flow min indsugning har pt. Som i kan se i videoen står silikoneslangerne og bliver suget ind. Har det vild stor betydning at manifolden på cyl 1 og 4 er lidt længere end på 2 og 3. i kan selv se det i videoen.. link: http://www.youtube.com/watch?v=R9jNgNjEy_w det er min første motor jeg nogensinde har bygget så ja næste gang laver jeg det på en anden måde.. På forhånd mange tak |
Forfatter: | lqs [ 04 jul 2011, 17:59 ] |
Titel: | |
du kan efter min bedste overbevisning intet udlede af din video. der er vel ca 30-40kpa inden i de slanger, der er jo nok 100kpa uden for dem.... så der er vel intet mærkeligt i at de vælger at give sig. MVH søren |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 jul 2011, 19:48 ] |
Titel: | |
Enig med iqs. Men hvorfor er du gået over åen efter vand??? Er det et økonomiskt spørgsmål? Der findes nogle meget fine indsugnings manifolde til doppelte karburatorer, og der findes spjældhuse der passer på en såddan manifold! Eller det er ikke svært at bygge en karburator om til et spjældhus!!! Uens længde på en indsugning gør som regel ingen glad, rent justerings mæssigt. MVH Morten |
Forfatter: | møffe [ 04 jul 2011, 20:15 ] |
Titel: | Re: min manifold flower dårligt (spjældhuse) |
JohnnyLaursen skrev: Hey.jeg vil gerne vide om det har stor betydning, det ringe flow min indsugning har pt.
Som i kan se i videoen står silikoneslangerne og bliver suget ind. Har det vild stor betydning at manifolden på cyl 1 og 4 er lidt længere end på 2 og 3. i kan selv se det i videoen.. link: http://www.youtube.com/watch?v=R9jNgNjEy_w det er min første motor jeg nogensinde har bygget så ja næste gang laver jeg det på en anden måde.. På forhånd mange tak køre den godt? hvad laver den af effekt. hvad får dig til at sige den har dårligt flow? |
Forfatter: | HenrikGM [ 04 jul 2011, 20:35 ] |
Titel: | |
Det bliver ikke det der ødelægger motorens gang. Det skarpe sving og de kanter jeg vil gætte på du har indvendigt er langt større problem end det at slangerne pulser lidt. Mht længde, så ser det hele ud til at være for kort, medmindre RPM er 10.000 eller so Hvor langt har du fra ventilsæde til tragtmunding? (ca) |
Forfatter: | JohnnyLaursen [ 10 jul 2011, 10:55 ] |
Titel: | |
hej alle sammen. har nu forbedret og forlænget manifolden lidt. så silikoneslangerne ikke pulserer, synes sagtens jeg kunne mærke højere effekt.. sidst jeg havde den på felt ydede den "kun" 132hk jeg håber at havne på 145-150 engang, bilen skal også køres bedre ind.. by the way, er der en herindefra som kan hjælpe mig med at justere min megasquirt lidt..? den står dårlig i tændingen (14 grader før top) gik bedst med 10 grader før top. kan det være grunden til at den nogle gange sætter ud når den skal sejtrække? altså fx. når jeg kører i 3-4-5 gear og lader den trække så ved 4.000 omdr så sætter den ud, lige som om den går i begrænseren, men hvis man skyder den af i første 2. 3. 4. 5. så gør den det ikke rigtigt... hmm mærkeligt.. den skyder også lidt ud af indsugningen nogle gange.. Og den starter rimelig dårlig når den er kold, den kan først stå i tomgang når motoren er varm.. vil også gerne have mit Air/fuel tal til at se lidt pænere ud. den er mappet alt for safe nu synes jeg, når den får fuld gas ligger tallet på 11,2-11,5 cirka.. en fra jylland (midt vest syd) der kan hjælpe med det for en lille skilling:)? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |