Powerforum
http://powerforum.dk/

Toppaknings størrelse
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24715
Side 1 af 1

Forfatter:  Captain Slow [ 30 maj 2011, 01:35 ]
Titel:  Toppaknings størrelse

Billede

lexus/toyota 1uzfe 4,0 motor

som det ses er diameteren på hullet i pakningen større end diameteren på cylinderen..
pakning 92,5mm,
boring 87,5mm (org pakning "ca." 90mm)

det kunne tyde på at pakningen er til en 4,3 l 1uzfe motor.

det ses at nogen montere vvti toppe (4,3l) på 4,0 motorer,, jeg ved ikke hvad de gør med pakninger.

spørgsmålet er: Go eller NoGo,,,konsekvenser...??
(tab i kompressions forhold er uinteressant, det er bare en bonus :reading: )

Forfatter:  Captain Slow [ 30 maj 2011, 12:59 ]
Titel: 

ingen der "tør" kommentere ?

Forfatter:  Scarface [ 30 maj 2011, 14:21 ]
Titel: 

mit uprofessionelle bud ville være at pakningerne nok ret hurtigt dør igen, fordi der er det lille spillerum i toppen, når trykket er allerhøjest.
men det er bare mit bud! :up:

Forfatter:  m power [ 30 maj 2011, 15:20 ]
Titel: 

saml skidtet, jeg ville ikke være bekymret.
det var jo en anden snak hvis pakningerne var mindre så ville den jo forbrænde.
hullerne i pakningerne bliver også lidt mindre når de er monteret pga de vulster der er omkring hullerne bliver rettet ud.
bruger du originale topbolte igen eller ryger der nogle 12.9 bolte i ?

Forfatter:  Captain Slow [ 30 maj 2011, 15:28 ]
Titel: 

tror også bare det bliver "plug n´pray"

kan ikke nå at få fat i ARP bolte eller andet, og tror egentlig ikke vi kan montere toppe på ARP, sålænge motoren ligger i bilen, da de jo stikker "noget ud"

som jeg ser det er problemet om de dækker foringerne "nok"

Forfatter:  m power [ 30 maj 2011, 15:39 ]
Titel: 

Captain Slow skrev:
tror også bare det bliver "plug n´pray"

kan ikke nå at få fat i ARP bolte eller andet, og tror egentlig ikke vi kan montere toppe på ARP, sålænge motoren ligger i bilen, da de jo stikker "noget ud"

som jeg ser det er problemet om de dækker foringerne "nok"


du kan sagtens montere arp bolte mens motor ligger i bilen.
toppen skal bar lægges ned i styretappene og så skruer du arp i der er jo til en umbraconøgle i toppen af arp støtterne, derefter skal topmøtrikkerne monteres.

jeg har gjort det flere gange da jeg havde min bmw e30 turbo

Forfatter:  lqs [ 30 maj 2011, 18:35 ]
Titel: 

ville selv dreje nogen rørstykkerm med diameter udvendigt som hul i pakning, indvendig som boring, samt højde som en BRUGT toppakning. ville bruge alm emnerør til at dreje af.
MVH søren

Forfatter:  Captain Slow [ 30 maj 2011, 23:48 ]
Titel: 

tjae,,nu er de nye tykkere end en org,,men det havde da nok været muligt,men nok svært at ramme den nøjagtige tykkelse, selvom man har et "mål" på pakningen

Forfatter:  martin høj [ 31 maj 2011, 11:17 ]
Titel: 

Nu når tiden ikke er der til de rigtige.
Så ville jeg heller ikke være bekymret.
Mange med feks 4agte kører feks med hks
82 mm istedet for de 81 uden problemer.
Hvis du måske skulle gøre noget.Så er det måske
som søren skriver..Men mon ikke bedre med kobber??

Forfatter:  Captain Slow [ 01 jun 2011, 03:26 ]
Titel: 

kobber uden ringe,, tror jeg ikke på, og det var der heller ikke tid til..
nu er pisset samlet, så må det briste eller bære :lusket:

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/