Powerforum
http://powerforum.dk/

Garrett T3 olie og vandkølet?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24680
Side 1 af 1

Forfatter:  Ramgaard88 [ 17 maj 2011, 09:31 ]
Titel:  Garrett T3 olie og vandkølet?

Mit spørgsmål lyder på om hvor vidt det er nødvendigt at køre med vandkøling af turbo så længe den er oliekølet?

Og gerne forklaring til :wink:

Forfatter:  svan [ 17 maj 2011, 13:46 ]
Titel: 

vandkølingen er nødvendig såfremt du er en skovl til at lade den køle af efter ræs, da den ellers kokser til i lejerne, der er bygget mange biler med eftermonteret lader hvor vanddelen er proppet af, det er naturligvis bedre med vandkøling men primært grundet ovenstående.

svan

Forfatter:  K-FINN [ 17 maj 2011, 17:33 ]
Titel: 

Hvis det er en kuglelejer turbo, er det klogt og tilslutte vandkøling

Forfatter:  HenrikGM [ 17 maj 2011, 18:14 ]
Titel: 

Hvis vandkanalen er der, så sæt den til, eller accepter den kører varmere end end ikke-vandkølet turbo.

Sav en igennem, og se på varmeafledningsforholdene.

En oliekølet er udformet anderledes indvendigt.
En vandkølet er bygget til at have vand i kappen, ligesom din motor.

Hvis du vil spare vandtilslutningen, så har du to muligheder: Køb en oliekølet, eller lev med at lejerne i din vandkølede(ej tilsluttede) kører noget varmere end ellers.

Kuglelejeladere har nok brug for al den køling de kan få, så der vil jeg absolut ikke frakoble det.

Forfatter:  JPP [ 17 maj 2011, 21:13 ]
Titel: 

Hvis du vil undgå vand så sæt hellere olie igennem begge kamre.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/