Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Garrett T3 olie og vandkølet? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24680 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Ramgaard88 [ 17 maj 2011, 09:31 ] |
Titel: | Garrett T3 olie og vandkølet? |
Mit spørgsmål lyder på om hvor vidt det er nødvendigt at køre med vandkøling af turbo så længe den er oliekølet? Og gerne forklaring til ![]() |
Forfatter: | svan [ 17 maj 2011, 13:46 ] |
Titel: | |
vandkølingen er nødvendig såfremt du er en skovl til at lade den køle af efter ræs, da den ellers kokser til i lejerne, der er bygget mange biler med eftermonteret lader hvor vanddelen er proppet af, det er naturligvis bedre med vandkøling men primært grundet ovenstående. svan |
Forfatter: | K-FINN [ 17 maj 2011, 17:33 ] |
Titel: | |
Hvis det er en kuglelejer turbo, er det klogt og tilslutte vandkøling |
Forfatter: | HenrikGM [ 17 maj 2011, 18:14 ] |
Titel: | |
Hvis vandkanalen er der, så sæt den til, eller accepter den kører varmere end end ikke-vandkølet turbo. Sav en igennem, og se på varmeafledningsforholdene. En oliekølet er udformet anderledes indvendigt. En vandkølet er bygget til at have vand i kappen, ligesom din motor. Hvis du vil spare vandtilslutningen, så har du to muligheder: Køb en oliekølet, eller lev med at lejerne i din vandkølede(ej tilsluttede) kører noget varmere end ellers. Kuglelejeladere har nok brug for al den køling de kan få, så der vil jeg absolut ikke frakoble det. |
Forfatter: | JPP [ 17 maj 2011, 21:13 ] |
Titel: | |
Hvis du vil undgå vand så sæt hellere olie igennem begge kamre. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |