Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Ombygning af 300 hk's VW 1.8 T. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24629 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Christian L [ 25 apr 2011, 22:20 ] |
Titel: | Ombygning af 300 hk's VW 1.8 T. |
Hej powerforum. Jeg har nu haft min golf 4 GTI i noget tid, og er ikke helt tilfreds med dens kørselsmønster, larm og motor udseende, og har derfor nogle spørgsmål omkring ændringer. Opsætningen er pt. Walbro Extern 255 benzin pumpe HKS SSQV Blowoff ventil (Original) 3" Rustfri udstødning, med KAT og simons mellem og bagpotte, ved ikke hvilken model. 3" Rustfri indsugning til turbo 2½" Rustfri trykrør 450cc dyser Cosmetic ståltoppakning 0,8- kompression Topstykke portet og poleret Intercooler i front Støbt banan turbomanifold fra Daugbjerg (Vender turboen opad) Garret GT2871r turbo med Forge wastegate Skum luftfilter FMJ styreboks Ross Machine Racing indsugningsmanifold VW Pulley kit Spec 228mm 550nm kobling + 3 kg lettere svinghjul Justerbar benzintryks regulator Benzinpumpe. Min første tanke er at jeg vil have den externe benzinpumpe væk, og få opgraderet den i tanken, har haft denne i kikkerten. http://www.turboparts.dk/catalog/produc ... cts_id=298 Nogle der har erfaringer omkring denne? Ville det være nødvendig at have reservoir? Min tanke er selvfølgelig, at man kunne udskifte fremløbsrøret med en af større diameter, hvor kan disse købes? Benzintryk regulator. Jeg har set at man kan få en holder til RMR dysebroen, hvor der kan bruges en almindelig trykregulator, selvfølgelig med det passende tryk, vil dette være en dum ide? Vil nemlig gerne slippe for den store regulator. http://www.rossmachineracing.com/fuelpresregadapt.html Udstødning. Jeg synes udstødningen larmer ALT for meget, har haft noget miltek cat-back R32 style resonated i udsigte, men deres system er "kun" 2,5" kan dette flowe nok til 300-350 hk? Turbo. Synes der er for meget turbo tøven, samt vil gerne have turboen ned af, for at skjule den mere, her kan man vel med fordel skifte til en 2860rs, men med hvilket A/R? Og hvilken manifold kan anbefales? Luftfilter. Vil gerne have et mere standard look i motorrummet, og har derfor haft R32 luftfilterkasse med pipercross indsats i tankerne, nogle der har erfaringer med om det kan flowe nok til 300-350 hk? Håber der er nogle der kan svare på nogle af mine spørgsmål, jeg kan godt selv skrue og har generelt god viden om biler, men mangler erfaring inden for tuning, og søger derfor hjælp til dette. På forhånd tak. |
Forfatter: | JPP [ 25 apr 2011, 23:59 ] |
Titel: | |
Generelt så pas på med købe dig fattig i stumper som ikke har berettigelse. Kig på hvad du ønsker og sammensæt rigtigt herefter. Vedr. larm. Sæt et par 3' mellempotter ind i dit nuværende system. Så fjerner du larmen og beholder dit 3' diameter setup (jeg har dem på lager) Vedr. turbotøven. GT2871R og 2860RS har samme turbineside. Dvs. du skal ikke drømme om hurtigere ladetryk ved at skifte til 2860RS. Det du kan overveje er at skifte turbine A/R ned til .64 hvis du i dag har .86. Den fysiske størrelse mellem 70R og 60RS er helt identisk udvendig (udseende) mellem de to ladere. Du får ikke mere liv i GT28 serien (andet end evt. ændring af A/R) da hele GT28XX serien har samme turbineside og intern wastegate. Lev med det, prøv evt. mindre A/R eller overvej istedet at bygge ny manifold til T3 flange. Dermed kan du få turboen flyttett derhen hvor du vil og du har et helt andet spektrum af turboer tilrådighed for nuværende og evt. fremtidige ønsker. Hvis sidstnævnte bliver aktuelt så sig til. Jeg har tidligere leveret intern og ekstern WG turboer på vag motorer som før havde GT28XX monteret. Jeg har T3 manifold, men først om ca. 8 uger. |
Forfatter: | HenrikGM [ 26 apr 2011, 16:44 ] |
Titel: | |
hvornår har du ladetryk? Evt indsæt en rullefeltskurve i diskussionen. Det er de færreste jeg har hørt om der vil have 3-350hk, og med en 2871 mener der er for sent ladetryk. det er ikke et indkøringsproblem? |
Forfatter: | m power [ 26 apr 2011, 20:35 ] |
Titel: | |
hmm jeg har bygget en golf 2 om hvor der blev lagt en agu motor i, den kørte med gt2876r og lavede nu fint tryk. motor er lige blevet renoveret 100% og den kører nu med en gt3071r og det blev det bestemt ikke ringere af. der er rigtig mange der kører med en gt2860rs med A/R 0,64 og de har nu ikke problemer med turbotøven, det er nok den turbo der er mest brugt på en 1.8 20v turbo. hvis ikke du kan leve med den opsætning du har pt, så byg motor tilbage til standart. |
Forfatter: | efterz [ 27 apr 2011, 09:55 ] |
Titel: | |
Jeg har selv kørt 1.8T (AGU) med mange forskellige setups. GT2860 og 2871 spooler ikke meget hurtigere op end den meget mere kraftfulde GT3076 Der er simpelthen for meget prop... Nedenstående illustrerer spoolup med GT3076 foretaget i 4. gear. med knaster fra 1.8 sugemotoren. (En original turbo-knast vil spoole endnu hurtigere) |
Forfatter: | ejnarmc [ 27 apr 2011, 20:01 ] |
Titel: | benzinpumpe |
jeg har den benzinpumpe på som du linker til. den er næsten helt lydløs, og føder min 5 benet volvo med 415hk/515nm uden problemer |
Forfatter: | Christian L [ 27 apr 2011, 20:54 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Jeg har tidligere leveret intern og ekstern WG turboer på vag motorer som før havde GT28XX monteret. Jeg har T3 manifold, men først om ca. 8 uger. Kunne godt ske jeg får brug for en manifold fra dig, vil jeg kunne have 300-350 med T3 turbo og samtidig ordenlig spool? Kan man se på turboen en sted hvilket A/R den køre med? For så vil jeg lige tjekke det. HenrikGM skrev: hvornår har du ladetryk? Evt indsæt en rullefeltskurve i diskussionen. Jeg ved ikke om det er mig der er galt på den? At det er meget normal at ladetryk/trækket kommer på den måde og så sent. m power skrev: hvis ikke du kan leve med den opsætning du har pt, så byg motor tilbage til standart. Jeg kan godt leve med det, men hvorfor leve med noget som man måske kan gøre bedre? efterz skrev: Jeg har selv kørt 1.8T (AGU) med mange forskellige setups. GT2860 og 2871 spooler ikke meget hurtigere op end den meget mere kraftfulde GT3076 Der er simpelthen for meget prop... Så reelt set kunne jeg godt gå efter en GT3076? ejnarmc skrev: jeg har den benzinpumpe på som du linker til.
den er næsten helt lydløs, og føder min 5 benet volvo med 415hk/515nm uden problemer Hvad kører du med af benzintryk, og har du nogen ekstra pumpe på? Blev anbefalet denne på et anden forum, nogle der har erfaring omkring denne? http://shop.scanturbo.dk/pi/Pumpe_Inter ... 88_47.aspx Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål . |
Forfatter: | m power [ 27 apr 2011, 21:10 ] |
Titel: | |
jeg syntes det ser meget fornuftig ud. er det en standart motor eller er den forstærket med nogle andre plejlstænger ? for du har jo nok nået grænsen for hvad en standart motor kan holde til i længden. du kan se på turbinehuset ( varme side ) hvilken A/R den er med der står enten 0,64 eller 0,86 det står der hvor udstødning sidder på turbinehuset. jeg er næsten sikker på at en gt3071r (480hk) passer på dit eksisterende manifold/udstødning |
Forfatter: | Christian L [ 27 apr 2011, 21:22 ] |
Titel: | |
m power skrev: jeg syntes det ser meget fornuftig ud.
er det en standart motor eller er den forstærket med nogle andre plejlstænger ? for du har jo nok nået grænsen for hvad en standart motor kan holde til i længden. du kan se på turbinehuset ( varme side ) hvilken A/R den er med der står enten 0,64 eller 0,86 det står der hvor udstødning sidder på turbinehuset. jeg er næsten sikker på at en gt3071r (480hk) passer på dit eksisterende manifold/udstødning Det er standard indmad, så kører helst nogenlunde "safe", for ikke at det sådan lige springer i luften. Må lige smide et kig på min turbo snarest så. |
Forfatter: | efterz [ 28 apr 2011, 09:02 ] |
Titel: | |
Christian L skrev: Det er standard indmad, så kører helst nogenlunde "safe", for ikke at det sådan lige springer i luften.
Så vil jeg nok beholde din nuværende turbo, og være glad for at den ikke spooler hurtigere end den gør, da det ville give dig flere Nm, og dermed tættere på knæk af plejlstænger. Med et sæt nye plejlstænger er der ikke noget i vejen for at opgradere til T3 Manifold, GT3076 og ekstern WasteGate... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |