baghjulstræk skrev:
Hej folkens.
Har anskaffet mig en sund B21et motor, hvor kompressionen mv. er i orden.
Jeg vil gerne peppe den lidt op, så vi kommer i omegnen af 200hk og 300nm, hvilket jo burde kunne lade sig gøre til daglig kørsel.
Jeg skal derfor købe nogle dele, og har forelsket mig i flg. dele.
Universal intercooler med rør mv.
RS-style BOV (Modellen der er god til biler med luftmassemåler)
Turbomanifold fra powerpage til volvo 8v
Er der ellers mere jeg skal bruge?
VH
Du skal bruge en std. B21ET.
STD intercooler og rørføring.
Så skrotter du Kjetten, skifter indsugningsmanifolden til en fra en E-motor, monterer 400cc eller større dyser og et prog. motorstyring.
Dernæst et større udstødningssystem, feks 3" hele vejen.
Så vil den lave de 200hk på holdbar vis. Har kørt 470.000km med præcist dette setup, med 198hk målt v. meget konservative 1,2bar.
Der er faktisk ingen af de dele du har forelsket dig i som du skal bruge.
Helt galt går det med den manifold du ref. til. Hvis du tager den, så ender turboladeren inde i bilens handskerum, medmindre du skærer den op og laver den om........

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!