Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
3sgte rev3 med 5sfe block ? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24550 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | MKuhre [ 27 mar 2011, 12:39 ] |
Titel: | 3sgte rev3 med 5sfe block ? |
hej tuner folk ![]() med hjælp her ind fra fandt jeg ud af at min mr2 er med en 3gen 3sgte, hvilket ikke er så godt, når man skal op og lave store hk :/ men hvad kan jeg vælge af block ? har hørt at en 5sfe skulle være det bedste ![]() og har købt næsten alle dele hjem det vil sige at jeg har stempler, plejlstænger mm. ville det passe i 2.2l 5sfe motoren ? stemplerne skulle være i den størrelse ![]() og hvilke prøblemer er der med sådan et projekt ? og sidst hvad vil sådan en tilpasning indebære og hvad vil det koste ? mange spørgsmål men som i kan høre er jeg hvist lidt på røven :/ andre ideer er også velkommen da jeg er på bar bunde ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 27 mar 2011, 12:48 ] |
Titel: | |
Som skrevet i anden tråd, en 5s blok er 2.2, og dermed længere slaglængde, så du skal have andre plejlstænger.. |
Forfatter: | MKuhre [ 27 mar 2011, 12:56 ] |
Titel: | |
havde jeg sku over set ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | beyer [ 28 mar 2011, 07:20 ] |
Titel: | 3sgte VS. 5sfe |
lige en ting at slå fast , BLOKKEN ER IKKE LÆNGERe PÅ EN 5SFE END PÅ EN 3SGTE , så længe du bruger din egen 3sgte krumtap, visuelt og udmålings mæssigt er det kun 1mm i boring , der er til foreskel. |
Forfatter: | K-FINN [ 28 mar 2011, 18:27 ] |
Titel: | |
Ok, den må vel have andet slag, fordi 1mm overstørrelse giver jo ikke 200ccm. |
Forfatter: | Vaskebjørnen [ 28 mar 2011, 18:32 ] |
Titel: | |
en 3sgte ser ud til at køre med 86mm slag og en 5sfe kører med 91mm slag |
Forfatter: | K-FINN [ 28 mar 2011, 19:23 ] |
Titel: | |
Ahaaa ja når man læser efter, så skriver jesper også at man tager 3sgte krumbasse med over i 5s blok.. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |