Powerforum
http://powerforum.dk/

zetec turbo??
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24533
Side 1 af 2

Forfatter:  Ramgaard88 [ 20 mar 2011, 22:03 ]
Titel:  zetec turbo??

Hej folkens..

Blev henvist hertil fra bilgalleri da dette skulle være en smule mere seriøst mht svar på de posts man nu lavede.

Men spørgsmålet er: Er der nogen der har erfaring med at bygge turbo på en zetec e (silvertop). Hvordan holder det, hva skal der til osv.

Håber der sidder en klog sjæl med viden så jeg kan komme igang med projekt..

Hillsen Martin

Forfatter:  JerrilD [ 21 mar 2011, 18:04 ]
Titel: 

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=20100

Forfatter:  BANDIT [ 21 mar 2011, 21:15 ]
Titel:  ..

Silvertop jerrild, ikke cvh :lusket:




Nu er jeg ikke proffessor i silvertoppen, så ret mig endelig hvis jeg vrøvler.

Men tar vi udgangspunkt i en 2.0 skulle den kunne klare omkring 250 hk på std indmad, men mange anbefaler at skifte til arp bolte i plejlstængerne, og en tykkere toppakning.

Std stængerne har krydspinden presset i og er en af de svage punkter i en zetec. (egen erfaring med en krydspind i cylindervæggen) :?

Skal du over de 250 hk vil jeg anbefale dig andre plejlstænger og derved også stempler. Mange mener at en zetec kan lave 300 hk på std indmad (blacktoppen) vovet mener jeg. Olie temp skal man have styr på fra starten af.

Men hvad sigter på efter effektmæssigt :coffee:

Forfatter:  JerrilD [ 22 mar 2011, 12:50 ]
Titel: 

ARGH fuck... den havde jeg sku overset :oops:

Forfatter:  rofl [ 22 mar 2011, 15:55 ]
Titel: 

Tror I skyder over målet her - mon ikke det kun er montering af turbo med blot 0,25-0,5 bars ladetryk han taler om og her er der jo ikke de helt store krav - men det er bare et gæt fra min side.

Forfatter:  BANDIT [ 22 mar 2011, 16:10 ]
Titel:  ..

Det kan sku godt være, men det er jo POWER forum :grin:

Forfatter:  lqs [ 22 mar 2011, 16:37 ]
Titel: 

andre bolte i stængerne er der vel ingen grund til, hvis ikke der skal flere omdrejninger til...
MVH søren

Forfatter:  Zorak [ 22 mar 2011, 21:18 ]
Titel: 

Der noget med at et manifold fra en RS turbo passer på udst. siden hvis de 4 øverste bolte bliver boret om.. Nok noget billigere at få fingre i end et rustfrit manifold.. Men ellers har jeg også læst at Zetec motorne skulle være temmelig gode til tryk..

Forfatter:  møffe [ 22 mar 2011, 21:29 ]
Titel: 

zetecinside.com eller co.uk mener jeg der kan findes det hele på.

en manifold koster ikke alverden til en zetec.

Forfatter:  møffe [ 22 mar 2011, 21:31 ]
Titel: 

http://www.zetecinside.com/xr2/stepbystep.shtml

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/