Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
mazda 323 1.6 turbo.. vil ikk starte? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24512 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | bamse24 [ 09 mar 2011, 20:12 ] |
Titel: | mazda 323 1.6 turbo.. vil ikk starte? |
den får benzin og der er gnist.. tandrem er stillet ind efter forskrifterne. har fået afvide at mine knasthjul kunne vende en halt omgang forkert.? men hvis det passer hvordan finder jeg så ud af om det er indsugning eller udstødningsknasthjulet der skal flyttes en halv omgang? når jeg starter bilen er den lige ved og komme med dør ud igen med det samme og så drejer motor bare rundt.. |
Forfatter: | K-FINN [ 09 mar 2011, 21:25 ] |
Titel: | |
Hvis rem er sat meget forkert, lyder det som regel som om der ingen kompression er på motor |
Forfatter: | martin høj [ 09 mar 2011, 22:45 ] |
Titel: | |
knaster skal enten pege mod hindanden som et V eller omvendt V på enten cyl 1 eller 4 Dvs.de skal ikke pege samme vej når den er på 0 mærke. Håber det var til og forstå. Lidt svært og forklare ![]() Hvorfor har tandremmen været afmonteret.. Har den været knækket.For så snakker vi om noget helt andet. Ellers spørg igen. |
Forfatter: | bamse24 [ 10 mar 2011, 06:56 ] |
Titel: | |
tandrem er taget af da motoren brændte et stempel.. så motoren er lettere renoveret.. så den var ikk knækket.. ![]() vi har sat tandrem efter det her :http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/dxD85245.jpg .. |
Forfatter: | martin høj [ 10 mar 2011, 09:39 ] |
Titel: | |
http://www.freeengineinfo.com/mazda-tim ... cement.htm ved ikke om det er en magen til din motor. |
Forfatter: | bamse24 [ 10 mar 2011, 09:50 ] |
Titel: | |
det er vidst en B6D motor.. min er en B6T motor. men udgangspunktet er vel det samme.. der er en der skriver at min hovedsikring til dyssestyringen kunne være gået.. er det en mulighed? |
Forfatter: | martin høj [ 10 mar 2011, 10:55 ] |
Titel: | |
tror ikke. men du kan nok tjekke om der er plus på dyse stik når der er tændning på bilen. Men mon ikke du har sat en af knasterne i det forkerte hul. som jeg ser det.kan du godt sætte knasthjul rigtigt. men have drejet en af knasterne forkert. sidder en not som skal sidde det rigtige sted på hjulet. |
Forfatter: | bamse24 [ 10 mar 2011, 18:59 ] |
Titel: | |
vi fandt ud af at knasten var sat rigtig osv.. nu kører bilen jo med hydrauliske ventiler, så den skal have olietryk først.. vi mærkede på indsugningen og når vi tørnede motoren sugede den ikk.. så pillede vi tændrør at og tørnede motor igen så den fik olie tryk .. og så var den faktisk meget tæt på og starte, plus den sugede i indsugning.. det skal siges at vi sørgede for der var olietryk til første opstart af motor.. men det er som om den så ikk laver nok olietryk alligevel.. selvom vi har tørnet motoren i 30 sek uden tændrør så der ville komme tryk. |
Forfatter: | martin høj [ 10 mar 2011, 19:11 ] |
Titel: | |
Ok. Godt i har fundet ud af hvorfor. Så er det nok sikkert bare og holde pedalen i bund og tørne i lang tid over nogle gange. Ville så nok bare pille dyse ledninger af til og starte med så den ikke drukner.eller sikring |
Forfatter: | bamse24 [ 11 mar 2011, 16:07 ] |
Titel: | |
ja det må vi prøve ![]() |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |