Powerforum
http://powerforum.dk/

Spørgsmål ang luftmængdemåler.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24492
Side 1 af 1

Forfatter:  JohnnyLaursen [ 03 mar 2011, 17:37 ]
Titel:  Spørgsmål ang luftmængdemåler.

Jeg har en bmw e30 med m10 med en ombygget motor som jeg skal have i bilen her om et par uger når den er færdigsamlet.
der er efterhånden smidt en masse tuningsstumper i motoren og derfor skal der ændres på blandingen.
Kan jeg så smide luftmængdemåleren væk og erstatte den med en benzintryksregulator? Kører med L-jetronic.

hvis det ikke er muligt er der så nogle billige andre alternativer? synes at skal ud og håbe alt muligt til justerbar motorstyring vil være for dyrt.. (lærling)

Mvh Johnny L

Forfatter:  Morten VJ [ 03 mar 2011, 18:43 ]
Titel: 

Jo flere oplysninge om de tuningsstumper der er brugt.
Jo bedre svar får du!!!
Og nej du kan ikke erstatte lmm med en benzintryks regulator.
Men ved at justere dem begge så kan du måske få et nogenlunde blandingsforhold
Hvad har du tænkt dig at gøre med tændings tidspunktet??

En programmerbar styring kan se dyr ud ved første øjekast.
Men den kan være en billigere løsning ift. at snyde originalstyringen.

MVH

morten

Forfatter:  JDJ [ 03 mar 2011, 20:07 ]
Titel: 

Hvis du har ofret en masse tid og penge på div tuning vil det være dumt ikke at ofre de sidste 4000-6000 for en f.eks. mega squirt styring.
Tror de fleste her inde vil give mig ret i at det er styringen der afgøre om man får noget ud af alle de dyre stumper.

Et plus er at sådan en gammel bmw nok er noget af det nemmeste at bygge mega squirt på. Hvis man gider læse lidt i manualen og har evner nok til at finde ud af hvordan en lodde kolbe skal vende, så kan det sagtens lade sig gøre :reading:

Forfatter:  JohnnyLaursen [ 04 mar 2011, 11:59 ]
Titel: 

mange tak for de gode svar :)
ang tænding der kan jeg bare dreje på strømfordeleren.
jeg tror jeg vil starte med at justere lmm og benzintryksregulator. og hvis det ikke er en succes så må jeg jo op med tegnebogen...

ang opsætning

boret og stroket til lidt over 2.0
kompression 10.5:1
smedet stempler
E 12 topstykke med store ventiler
dr schrick knast cirka 290 grader
spjældhuse 42mm med plenum ud til lmm og filter.
bananmanifold - 2" udstødning
derudover er der nye lejer, bolte og pakninger og pakdåser i hele motoren

mvh Johnny[/i]

Forfatter:  TB206HDI [ 04 mar 2011, 23:49 ]
Titel: 

Det er sq dumt at springe i mål uden at ofre det sidste..

Forfatter:  K-FINN [ 05 mar 2011, 08:17 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
Det er sq dumt at springe i mål uden at ofre det sidste..


x2

Forfatter:  Morten VJ [ 05 mar 2011, 09:13 ]
Titel: 

Hej Jonny
Hvis man havde lavet en såddan motor for 20 år siden.
Så havde man kastet sprøjtet så langt væk man kunne.
Og erstattet det med nogle passende karburatorer.
Dernæst havde man fået bygget strømfordeleren om, således at den fik en tændings avancering der passer til motoren.

I dag er det nemmere, man erstatter "bare" original styringen med noget programmerbart.

Du har en helt forkert opfattelse af hvad din ombygning af motoren gør.
Kravene til benzin og tænding ændrer sig ikke linært, men nærmere som en kurve.
Desværre er dit løsnings forslag kun i stand til at ændre linært.
Så du vil stå med at motoren går godt i ca. 20% af det tilgængelige omdrejnings område.
Resten af tiden vil den gå som en pose nødder.

MVH

Morten

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/