Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Knaster til ES9J4? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24396 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | dyne [ 28 jan 2011, 03:28 ] |
Titel: | Knaster til ES9J4? |
Jeg må nok erkende jeg får brug for lidt hjælp - så, på forhånd tak for hjælpen ![]() Sagen er: Jeg har mig en finfin Peugeot 406 V6 ES9J4 194hk - men, mere vil have mere ![]() Så, jeg er jo nok nået dertil, hvor der skal ofres et sæt knaster på den? I den forbindelse har jeg, igennem en forhandler, fået fat i Catcams, der tilbyder mig at lave nogle knaster til den. Det forlyder at de ikke før har lavet til sådan en, og derfor kan jeg selv få lov at bestemme dimensionerne på knasten - det er jo vældig fint! Nu er sagen blot den, at nok kender jeg grundprincipperne i knaster, lift, duration/overlap osv - men bare SLET ikke i høj nok grad til at vide hvad jeg skal be' om... Hverken sådan helt generelt, eller specifikt hvad der kan lade sig gøre på min motor. - generelt synes jeg dog at have hørt rimelig godt om knaster der kører med et RET højt løft på ellers rimelig standard motorer. Motoren er der ikke ellers planen der skal laves noget ved - maksimalt måske et sæt spjældhuse, hvis der er noget at hente. Men, vi er ikke ude i seriøst omfattende topstykkearbejde som portning og hårdere ventilfjedre. Så, nogen der har forstand nok til at kunne give mig et skub i den rigtige retning? |
Forfatter: | lqs [ 28 jan 2011, 04:46 ] |
Titel: | |
skub i den rigtige retning...? lad motoren være! evt find en nyere/større motor der passer i bilen. det er så blot mit råd. MVH søren |
Forfatter: | Decolour [ 28 jan 2011, 10:12 ] |
Titel: | |
lqs skrev: skub i den rigtige retning...?
lad motoren være! evt find en nyere/større motor der passer i bilen. det er så blot mit råd. MVH søren Det er største motor der findes i en 406'er, så det bliver svært. Det er en 3,0 v6'er Mvh Kim L. Poulsen |
Forfatter: | Bufas [ 28 jan 2011, 11:36 ] |
Titel: | |
Mon ikke der er andre der har lavet knaster til den så du ikke skal være udvikler? Alt andet ville være underligt. |
Forfatter: | Bufas [ 28 jan 2011, 11:38 ] |
Titel: | |
Jo søreme så, Dbilas har 256 og 262 graders. 572 Euro for et sæt. |
Forfatter: | dyne [ 28 jan 2011, 14:07 ] |
Titel: | |
Tusind tak Bufas - godt fundet! - og så endda cirka halv pris af Catcams. Fornemt! ![]() ![]() |
Forfatter: | dyne [ 28 jan 2011, 14:21 ] |
Titel: | |
Eneste minus er bare at, så vidt jeg kan se, er det reprofilerede/omslebne knaster... Men hva skidt, de ligger stadig tæt på de 11mm løft jeg havde håbet var muligt. |
Forfatter: | møffe [ 28 jan 2011, 18:24 ] |
Titel: | |
dyne skrev: Eneste minus er bare at, så vidt jeg kan se, er det reprofilerede/omslebne knaster... Men hva skidt, de ligger stadig tæt på de 11mm løft jeg havde håbet var muligt.
husk at tjekke hvad de orginale ventilfjedre kan magte. |
Forfatter: | Bufas [ 28 jan 2011, 18:32 ] |
Titel: | |
Det var så lidt. |
Forfatter: | TB206HDI [ 29 jan 2011, 13:49 ] |
Titel: | |
Prøv at kig i retninng af hvad Renault drengene laver på (næsten) samme motor. ..for du lavet knaster hos CatCams, så mener jeg prisen bør være mindre end prisen for et sæt knaster fra kataloget, de får trods alt ret god data på et nyt design de kan tjene penge på.. ...Se bare hvor meget Piper har tjent på Lars's design til DW10'eren. ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |