Powerforum
http://powerforum.dk/

4EFE vs. 4EFTE
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24319
Side 1 af 2

Forfatter:  smeden [ 28 dec 2010, 21:38 ]
Titel:  4EFE vs. 4EFTE

hej allesammen

jeg vil hører hvad forskellen på en 4EFE og en 4EFTE er, er der nogen andre motordele.

smede stempler.
andre plejlstænger.

er der nogen så kan hjælpe mig?

Forfatter:  K-FINN [ 28 dec 2010, 21:49 ]
Titel: 

Der er andre stempler, de er dog ikke særlig stærkere(hvis noget overhovedet)

Og andre plejlstænger..

Forfatter:  K-FINN [ 28 dec 2010, 22:11 ]
Titel: 

Monter du bare turbo på din standard 4efe, den holder fint til 0,6 bar

Forfatter:  smeden [ 28 dec 2010, 22:20 ]
Titel: 

K-FINN: hvor meget skal jeg skifte hvis jeg vil kører med 1,0 bars ladetryk?

Forfatter:  K-FINN [ 28 dec 2010, 22:23 ]
Titel: 

Der er prøvet 0,8bar på en standard motor.
Hvis du har styr på motorstyring, turde jeg godt lade 1 bar med sænket kompression, altså montere en 2mm toppakning...

Men der presser man den nok også.

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 30 dec 2010, 14:33 ]
Titel: 

Jep, 0,8bar med en CT12 turbo er testet, og holder ganske fint.

Forfatter:  Runesm [ 30 dec 2010, 16:31 ]
Titel: 

Hvad er der at vinde, ved at gå fra ct9 til ct12?

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 30 dec 2010, 17:03 ]
Titel: 

Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.

Forfatter:  luske [ 30 dec 2010, 17:14 ]
Titel: 

Alex_Reedtz skrev:
Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.


grundet større udstødningshus vel ?? går ud fra de ikke er ens :wink:

MVH Luske

Forfatter:  K-FINN [ 30 dec 2010, 17:19 ]
Titel: 

CT9 er fra en 1,3 16V
Ct12 er fra 1,5 12V

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/